Zimnica bez konzervansa

Najzdravija zimnica je, svakako, ona koja ne sadrži konzervans u sebi već sadrži sve vitamine i minerale.

Da bi vaše povrće sačuvalo ukus i teksturu posle fermentacije, potrebno je da koristite sirće, šećer i so.

Potrebni sastojci za klasičnu turšiju su: zeleni paradajz, kornišoni, karfiol, šargarepa, keleraba, crveni luk, rotkvice, paprike, kupus. Od začina je potrebno spremiti: so, sirće od 9% alkohola, biber u zrnu, so, lovorov list.

Povrće dobro operite i osušite, iseckajte ga na sitnije delove po želji. U tegle gusto ređate povrće po željenom redosledu. Preko povrća, u svaku teglu, sipajte po jednu šolju sirćeta, malu kašiku šećera, kašiku soli, nekoliko zrna bibera i lovorov list. Do vrha, u svaku teglu stavite vode. Tegle dobro zatvorite i stavite ih u veću šerpu u koju ćete do poklopca tegli nasuti vodu. Taj lonac stavite na šporet i ostavite da voda provri, kada provri, smanjite temperaturu i pustite da lagano ključa desetak minuta.

Pažljivo izvadite tegle i stavite ih u neki veliki sud i utoplite ćebetom.  Tegle ostavite, tokom noći, na sobnoj temperaturi kako bi se prohladile.

Ovako napravljena zimnica, bez konzervansa, je puno zdravija, potpuno je prirodna i nema bojaznosti da će se pokvariti.

Piše: Mirjana Đerić

Be the first to comment

Leave a Reply