Preuzimanje kompanija i sklapanje partnerstava načini su da regionalni operatori budu pristutni na različitim tržištima, čulo se na konferenciji Digital 2019, koja je okupila vodeće regionalne stručnjake iz oblasti telekomunikacija i medija.
– Najveći izazovi koji su pred kompanijama su konsolidacija i prepoznatljivost na tržištu, kao i u šta investirati – rekao je direktor u kompaniji PwC Hrvatska Dejan Ljuština i dodao da zato treba investirati u nova rešenja.
– Sa druge strane postavlja se i pitanje da li investirati u 5G mrežu koja je jako skupa. Zato ima puno izazova za operatere – naveo je on.
Direktor Telekoma Srbija, Predrag Ćulibrk istakao je da je Telekom spreman za uvođenje 5G mreže.
– Nemamo mnogo izbora za 5G. Moraćemo da investiramo u tu mrežu i da se takmičimo za 5G licence – rekao je Ćulibrk i dodao da će Telekom, takođe, izgraditi 1.000 baznih stanica za 4G mrežu.
Generalni direktor Telenora u Srbiji Majk Mišel podsetio je da je ta kompanija otvorila 5G baznu stanicu u Naučno-tehnološkom parku Beograd i naveo je da operatori još pokušavaju da shvate kako je najbolje koristiti 5G mrežu.
– Tu radi o pravljenju čitavog sistema koji može da se koristi za razne svrhe, saradnju sa vladama, privredom i mislim da je to put razvoja 5G mreže – rekao je Mišel.
Direktor VIP mobile Dejan Turk istakao je da se ova kompanija sve više okreće korisnicima.
– Prestali smo da pričamo o cenama, sada pričamo o ljudima i njihovim pričama i to je put kojim ćemo da nastavimo. Smatram da to što je VIP mobile kompanija ljudi naša najveća korporativna prednost – rekao je Turk.
Sličnog mišljenja je i njegov kolega iz Slovenije, Adrian Ježina, direktor slovenačkog Telemach-a.
– Korisnici postaju sve važniji, osluškuje se tržište i nudi se paket usluga iz koga korisnici biraju šta im odgovara. Tržišta su sve otvorenija i treba dati korisnicima vrednost, da biste dobili njihovo poverenje – smatra Ježina i dodaje da je konsolidacija trend koji će se nastaviti u regionu.
Preuzeto: eKapija