Većina ljudi zna šta treba da uradi, ali bez značajnog razloga zašto bi se menjali, male su šanse da na kraju stigu do cilja. U nastavku saznajte kako to da promenite.
Istraživanja su pokazala da je u proseku svakom čoveku potreban 21 dan da stvore novu naviku. Isto tako, pokazano je da većina ljudi od novogodišnjih odluka odustane do 17. januara. Tako sebi uskrate 4 dana- vreme za koje su i te kako mogli stići do cilja.
Šta je glavni razlog za to? Psiholozi se slažu u odgovoru- manjak motivacije.
Kako da ne odustanemo od cilja?
1. Nagrade i podsticaji
Najbolji motiv za: štednju, vežbanje i ispunjenje zadataka
Zašto? Veoma je jasno zašto je ovaj metod uspešan: ljudi se vode nagradama i podsticajima te postanu spremniji da krenu u ispunjenje ciljeva. Lakše se dolazi do cilja kada na kraju imamo nešto što želimo i što će nas nagraditi za sav uložen trud.
Kako postići ovaj cilj? Budite realistični i napravite stvarnu sliku stanja u kojem ste. Nemojte planirati da će te, na primer, za dva meseca uštedeti dovoljno novca da kupite stan, jer to nije realno niti lako ostvarljivo.
2. Strah od posledica
Najbolji motiv za: loše navike poput pušenja ili pak viđanje sa bivšim partnerom, iako ste u vezi sa nekim drugim…
Zašto? Ukoliko je osoba uplašena ili zabrinuta za posledice onoga što radi, biće motivisana da odustane i od same pomisli da nešto učini.
Kako postići ovaj cilj? Važno je da zapamtite da kod ovih odluka, vi sami želite da se promenite- na bolje. Zato, nemojte sami sebi biti sidro koje vuče na dno.
3. Dostignuće
Najbolji motiv za: pisanje knjige, novi posao, vežbanje, mršavljenje, takmičenja i školske obaveze, studiranje…
Zašto? Ljudi koji vole javna priznanja izabraće ciljeve koji će ih staviti u centar pažnje.
Kako postići ovaj cilj? Uz to što stvarate pametne ciljeve, potrebno je da vizualizujete taj cilj tokom celog procesa. Mislite o tome kako ćete se osećati kada dostignete ono što ste zamislili i neka vam to osećanje bude glavna zvezda vodilja.
4. Rast
Najbolji motiv za: apliciranje za novi posao, novi hobi ili učenje nove veštine…
Zašto? Ljudi koje motiviše lični razvoj, traže ciljeve kojima će proširiti svoje vidike.
Kako postići ovaj cilj? Ukoliko želite da radite na sebi i da se usavršavate, to mora da vam bude priroitet. Okolina u tome mora da vas podržava i da vas ne ometa.
5. Moć
Najbolji motiv za: unapređenje, uključenje u politiku ili neku drugu organizaciju…
Zašto? Moć motiviše ljude koji žele da se popnu na najviše statusne lestvice, kako bi svoje znanje, zvanje i prestiž koristili da rade ono što žele.
Kako postići ovaj cilj? U pitanju je veoma jaka motivacija, ali je važno zapamtiti da je cilj povezan sa nama i da se dobro razmotre razlozi zašto nešto želimo. Tako, ukoliko na primer imamo cilj jer smo pod pritiskom okoline, a zanemarujemo svoje ambicije, nikada do tog cilja nećemo stići. Ili hoćemo, ali nećemo biti srećni.
6. Socijalni faktori
Najbolji motiv za: gubitak viška kilograma, promena okruženja, volonterizam…
Zašto? Ljudi koje motiviše rad u grupi zapravo se vode time da mogu i pojedinačno i grupno da utiču na neke promene.
Kako postići ovaj cilj? Krajnji cilj biće dostignut lakše ukoliko nađete partnera koji ima iste motive kao i vi i koji će vas pratiti na ovom putu.
Za kraj, veoma je važno, za bilo koji cilj, da znate koliko vredite.
Podsećanje sebe svaki dan na to šta umete i koje su vam vrline može biti izuzetno snažan motiv da uspete u svemu što ste zamislili.
Preuzeto: http://edukacija.rs