Anthropic, konkurent OpenAI-a, u najavio je Claude 3.5 Sonnet, svoj najmoćniji model veštačke inteligencije do sada.
Claude je jedan od četbotova koji je, poput OpenAI-ovog ChatGPT-ja i Google-ovog Gemini-ja, postao izuzetno popularan u protekloj godini. Anthropic, osnovan od strane bivših rukovodilaca istraživanja iz OpenAI-a, ima podršku investitora kao što su Google, Salesforce i Amazon. U protekloj godini, zatvorio je pet različitih finansijskih ugovora ukupne vrednosti oko 7,3 milijarde dolara.
Ova vest dolazi nakon što je Anthropic u martu predstavio Claude 3 porodicu modela, a OpenAI GPT-4o u maju. Kompanija je izjavila da je Claude 3.5 Sonnet brži od svog prethodnog vodećeg modela, Claude 3 Opus, i predstavlja prvi model iz nove Claude 3.5 porodice.
Odlike četbota Claude 3.5 Sonnet
Claude 3.5 Sonnet je dostupan besplatno na sajtu kompanije, Claude.ai i u Claude iPhone aplikaciji. Pretplatnici na Claude Pro i Team mogu pristupiti najnovijem modelu sa višim ograničenjima.
“Pokazuje značajno poboljšanje u razumevanju nijansi, humora i složenih instrukcija, i izvanredno piše visokokvalitetan sadržaj sa prirodnim, pristupačnim tonom,” izjavila je kompanija u blog postu. Takođe može pisati, uređivati i izvršavati kod.
Claude Artifacts
Anthropic je takođe najavio “Artifacts”, koji omogućava korisnicima da zatraže od Claude četbota da generiše tekstualni dokument ili kod, a zatim otvori rezultat u posebnom prozoru. “Ovo stvara dinamičan radni prostor gde korisnici mogu videti, uređivati i nadograđivati Claude-ove kreacije u realnom vremenu,” izjavila je kompanija, dodajući da očekuje da će Artifacts biti korisni za razvoj koda, izradu i analizu pravnih ugovora, pisanje poslovnih izveštaja i više.
Kako startupi poput Anthropica i OpenAI-a dobijaju na zamahu u generativnom AI biznisu, zajedno sa tehnološkim gigantima kao što su Google, Amazon, Microsoft i Meta, postali su deo trke u naoružanju AI tehnologijom kako bi osigurali da ne zaostaju na tržištu koje se predviđa da će premašiti trilion dolara prihoda u roku od jedne decenije.
Plan za preduzeća Team
Vesti o novom modelu Anthropica dolaze nakon što je kompanija u maju predstavila svoju prvu ponudu za preduzeća.
Plan za preduzeća, nazvan Team, bio je u razvoju tokom poslednjih nekoliko kvartala i uključivao je beta testiranje sa između 30 i 50 klijenata u industrijama kao što su tehnologija, finansijske usluge, pravne usluge i zdravstvena zaštita, rekla je su-osnivačica Anthropica, Danijela Amodeji. Ideja za tu uslugu delimično je proizašla iz mnogih istih klijenata koji su tražili posvećeni proizvod za preduzeća, dodala je Amodeji.
“Toliko toga što smo čuli od preduzeća je da ljudi već koriste Claude u kancelariji,” rekla je Amodeji tada.
Prošlog meseca, nedugo nakon debija novog proizvoda Anthropica, suosnivač Instagrama Majk Kriger pridružio se kompaniji kao glavni proizvodni direktor. Kriger, bivši glavni tehnički direktor Instagrama u vlasništvu Meta, doveo je platformu do milijardu korisnika i povećao tim inženjera na više od 450 ljudi tokom svog vremena tamo, izvešrava CNBC.