Azuki

Ova egzotična vrsta pasulja predstavlja odličan izvor minerala: bogata je magnezijumim, kalijumom, gvožđem, cinkom, bakrom, kao i B vitaminima. Pošto sadrži visok nivo kalijuma (a vrlo malo natrijuma), ishrana sa puno azukija može poslužiti kao prirodni diuretik, kao i u snižavanju krvnog pritiska. Bogat je rastvorljivim biljnim vlaknima, koja vezuju toksine u debelom crevu i pomažu da se izbace iz organizma.
U makrobiotičkoj ishrani se azuki smatra namirnicom koja je posebno korisna za bubrege i bešiku.

Recept za vas:

Azuki pasulj sa bundevom

Potrebno je: 1 šolja azuki pasulja, voda, 1 kombu alga dužine 15 do 20cm, 1 šolja bundeve izrezane na kocke ali neoguljene, četvrtina čajne kašičice morske soli

Operite pasulj, prelijte ga vodom i potopite 6 do 8 sati. Stavite kombu na dno lonca i prekrijte je bundevom. Na kraju dodajte azuki pasulj. Uspite vodu toliko da prekrije bundevu. Pasulj ne pokrivajte  na početku. Kuvajte na laganoj vatri dok polako ne proključa. Poklopite nakon 10 do 15 minuta. Kuvajte sve dok pasulj ne bude skuvan 70-80%,otprilike sat vremena ili više.Voda će ispariti kako pasulj bubri pa zato dodajte hladnu vodu povremeno da bi održavali isti nivo vode i da pasulj bude mekan. Kada je pasulj skuvan 70-80%, posolite ga morskom solju i kuvajte dok jelo ne bude gotovo a veći deo vode ne ispari, još 15 do 30 minuta. Premestite u drugu posudu i poslužite.

Preuzeto: Zdravahrana.com

Be the first to comment

Leave a Reply