Od prve do druge godine, dete je još uvek u senzomotornom stadijumu razvoja, tako da svet oko sebe otkriva pomoću svojih čula (vid, sluh, dodir, ukus, miris, čulo ravnoteže, proprioceptori) i motoričkih veština koje se u ovom periodu intezivno razvijaju (hod, trčanje…)
Javljaju se i igre „kao bajagi „ (simboličke igre). Najčešće su to igre u kojima dete hrani sebe ili druge, spremaju jela, ljuljaju lutke… Tokom ovih igara deca se dosta oslanjaju na imitaciju svakodnevnih aktivnosti koje vide i koje ih učimo.
Česte su i druge zajedničke igre sa odraslima i decom: uzajamno imitiranje, sakrivanje, glasovno-govorne igre, davanje i uzimanje, i složene igre predmetima i igračkama.
U ovom periodu takođe počinju igre koje razvijaju sposobnost opažanja, uočavanja razlika i sličnosti među predmetima i razvijaju mišljenje: razvrstavanje predmeta po nekim obeležjima (prema obliku, boji, veličini), umetanje predmeta u odgovarajuće otvore, ponavljanje zvukova…
Zbog toga bi bilo idealno kada bi roditelji nabavili jednostavne drvene umetaljke sa 3 do 4 pojma, krupne perle koje se nižu na štap, velike kocke raznih boja, te kroz upotrebu ovakvih igračaka stimulisati detetov razvoj sposobnosti usvajanja novih pojmova, sposobnost klasifikacije po boji, veličini, sposobnost razumevanja naizmeničnosti u igri (ja, pa ti, pa tata ….), sposobnost da se čeka na svoj red, razvoj pažnje i finih motornih sposobnosti.
Preuzeto: Zena.blic.rs