Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Beograd blizu da dostigne broj poseta kao pre pandemije

Beograd

Povodom obeležavanja Svetskog dana turizma 27. septembra, danas se na Adi Ciganliji održava manifestacija kojom se predstavlja turistička ponuda Beograda i Srbije.

Direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović rekao je za Tanjug da je Beograd je u prvih sedam meseci ove godine blizu da dostigne broj poseta kao u godini pre pandemije.

“Imamo značajno manji broj poseta iz Kine, zahvaljujući uslovima koji tamo vladaju još uvek zbog korone, a i globalno, manji broj avio-letova. Avio-saobraćaj se neće oporaviti uskoro, tek možda 2025. godine”, rekao je Popović.

On je dodao da su u ovoj letnjoj sezoni 85 odsto poseta Beogradu činili stranci, a tek 15 odsto gosti iz Srbije, ali da je ovo beogradsko leto bilo jedno od najuspešnijih.

“Beograd ima turistički proizvod – City Break, to su kratki odmori ili produženi vikend i tako promoviše i kreira aktivnosti. Borimo se naravno da ostanu što duže, ali kada saberemo i kongrese i manifestacije, te posete od tri, četiri dana čine 65-70 odsto poseta”, kaže Popović.

Naveo je da su pripreme za zimsku sezonu u toku, kada je u pitanju planiranje manifestacija i događaja ali da broj poseta nažalost ne zavisi toliko od same ponude već od situacije u Evropi i svetu, te su i planovi kratkoročni.

Popović je rekao da se nada da će ova zima s obzirom na planirane događaje na otvorenom i u zatvorenom biti dobra.

Ispred TO Vojvodine Milica Šušnjić kaže da je ova godina za Vojvodinu bila odlična, i znatno bolja nego protekla, a danas u okviru manifestacije u Beogradu predstavljaju kompletnu turističku ponudu sa akcentom na vinskom turizmu, kulturnom nasleđu i gastronomiji.

“Ponosni smo na rezultate. Kada je reč o dolascima za prvih sedam meseci prema podacima RZS došlo je do porasta dolazaka za čak 70 odsto u odnosu na prethodnu godinu i porast dolazaka inostranih turista od čak 157 odsto u odnosu na isti period prethodne godine”, rekla je Šušnjić i dodala da su najposećeniji gradovi bili Subotica i Novi Sad, i banja Vrdnik.

Na manifestaciji su prisutni i izlagači zakupci sa beogradskih pijaca, i kako je za Tanjug rekla menadžerka za odnose s javnošću JKP Beogradske pijace Jelena Nikolić oni su tu zbog turističkog potencijala koji beogradske pijace nose.

“Naravno da smo i ovoga puta tu sa našim zakupcima izlagačima to su ljudi, male porodične radionice koje učestvuju na brojnim manifestacijama poput Beogradskog noćnog marketa, Noćni ukusi, Karavana zimnice i drugih događaja i manifestacija”, rekla je Nikolić.

Osim poljoprivrednih proizvođača ima zanatlija, a tu su i čuvari tradicije sa starim zanatima.

Tagovi:
Pročitajte još: