Povodom obeležavanja Svetskog dana turizma 27. septembra, danas se na Adi Ciganliji održava manifestacija kojom se predstavlja turistička ponuda Beograda i Srbije.
Direktor Turističke organizacije Beograda Miodrag Popović rekao je za Tanjug da je Beograd je u prvih sedam meseci ove godine blizu da dostigne broj poseta kao u godini pre pandemije.
“Imamo značajno manji broj poseta iz Kine, zahvaljujući uslovima koji tamo vladaju još uvek zbog korone, a i globalno, manji broj avio-letova. Avio-saobraćaj se neće oporaviti uskoro, tek možda 2025. godine”, rekao je Popović.
On je dodao da su u ovoj letnjoj sezoni 85 odsto poseta Beogradu činili stranci, a tek 15 odsto gosti iz Srbije, ali da je ovo beogradsko leto bilo jedno od najuspešnijih.
“Beograd ima turistički proizvod – City Break, to su kratki odmori ili produženi vikend i tako promoviše i kreira aktivnosti. Borimo se naravno da ostanu što duže, ali kada saberemo i kongrese i manifestacije, te posete od tri, četiri dana čine 65-70 odsto poseta”, kaže Popović.
Naveo je da su pripreme za zimsku sezonu u toku, kada je u pitanju planiranje manifestacija i događaja ali da broj poseta nažalost ne zavisi toliko od same ponude već od situacije u Evropi i svetu, te su i planovi kratkoročni.
Popović je rekao da se nada da će ova zima s obzirom na planirane događaje na otvorenom i u zatvorenom biti dobra.
Ispred TO Vojvodine Milica Šušnjić kaže da je ova godina za Vojvodinu bila odlična, i znatno bolja nego protekla, a danas u okviru manifestacije u Beogradu predstavljaju kompletnu turističku ponudu sa akcentom na vinskom turizmu, kulturnom nasleđu i gastronomiji.
“Ponosni smo na rezultate. Kada je reč o dolascima za prvih sedam meseci prema podacima RZS došlo je do porasta dolazaka za čak 70 odsto u odnosu na prethodnu godinu i porast dolazaka inostranih turista od čak 157 odsto u odnosu na isti period prethodne godine”, rekla je Šušnjić i dodala da su najposećeniji gradovi bili Subotica i Novi Sad, i banja Vrdnik.
Na manifestaciji su prisutni i izlagači zakupci sa beogradskih pijaca, i kako je za Tanjug rekla menadžerka za odnose s javnošću JKP Beogradske pijace Jelena Nikolić oni su tu zbog turističkog potencijala koji beogradske pijace nose.
“Naravno da smo i ovoga puta tu sa našim zakupcima izlagačima to su ljudi, male porodične radionice koje učestvuju na brojnim manifestacijama poput Beogradskog noćnog marketa, Noćni ukusi, Karavana zimnice i drugih događaja i manifestacija”, rekla je Nikolić.
Osim poljoprivrednih proizvođača ima zanatlija, a tu su i čuvari tradicije sa starim zanatima.