Mnoge roditelje je strah kada treba na put sa bebom da idu sami. Plaše ih nepredviđene situacije i šta raditi ako beba, recimo, krene da nenormalno plače dok su na autoputu.

Vožnja bebe na prednjem sedištu se čini kao najbolja ideja, jer vozač, najčešće mama, u tom slučaju može da vidi šta se dešava sa malim saputnikom.

I zakon dozvoljava da se na suvozačkom sedištu voze najmlađi putnici u takozvanom “jaje” sedištu koje se koristi u obrnutom smeru vožnje. Ako se odlučite da tako krenete na put, obavezno morate isključiti vazdušni jastuk ispred suvozača.

Međutim, ova ideja ima i svojih loših strana. Marijana Jovanović iz Centra za promociju bezbednosti saobraćaja, objašnjava koje su mane te pozicije.

“Pre svega, beba pored vozača ume da odvlači pažnju s druma, što put čini nebezbednim. Sa druge strane, to suvozačko mesto je i najugroženije jer kad dođe do neke opasne situacije svako od nas instinktivno reaguje tako što smota volan u levo, postavljajući prednju desnu stranu automobila najizloženiju udaru”,rekla je Marijana Jovanović

“To su delići sekunde, nemate vi vremena tad da razmišljate, to je instinktivna reakcija svakog vozača. Zbog toga je naš savet da deca u “jajetu” budu pozadi. Idealno je na sredini zadnje klupe. Naravno, pod uslovom da možete pravilno da montirate sedište i pričvrstite ga pojasom. Ovo naglašavamo jer ta srednja pozicija u nekim modelima ili nema pojas ili je on isuviše kratak”, pojasnila je Marijana Jovanović.

Ako ne postoje uslovi za bezbednu montažu sedišta u sredini, onda se može smestiti iza vozača ili suvozača. U principu je svejedno i svakako je bolje nego da je beba napred.

Kako se isključuje vazdušni jastuk ispred suvozača?

Deaktiviranje je veoma jednostavno. Većina automobila poseduje bravu koja se nalazi u prostoru ispred suvozača sa dva položaja – uključen i isključen. Prebacivanje se vrši kontakt ključem. Noviji modeli imaju ovu on/off opciju i u meniju info-zabavnog sistema. Po deaktiviranju, pali se lampica koja jasno ukazuje da taj vazdušni jastuk nije u funkciji.