Bikram joga

Po čemu se ova vrsta joge, omiljena kod stanovnika brojnih zapadnih metropola, razlikuje od klasične i koje su njene prednosti saznajte u tekstu

Trening od 26 poza na 42 stepena

Bikram joga drugačija je od ostalih pre svega zato što se vežbe izvode u prostoriji u kojoj je temperatura 42 stepena. Razlikuje se i po tome što se iste poze rade svaki dan, tačno određenim redosledom. Učitelj ne izvodi vežbe, već ih govorom opisuje polaznicima. Stvorena je po meri zapadnog čoveka, koji je uvek ograničen vremenom, pa tako za trening koji traje 90 minuta svako može da izdvoji termin u toku dana da se bavi zdravljem svog tela.
Ovaj jedinstveni joga sistem razvio je Bikram Čoduri i baziran je na drevnim znanjima o lekovitim i pozitivnim efektima joge. Topao i vlažan vazduh greje telo i na taj način postižemo veću fleksibilnost i smanjujemo rizik od povreda, naročito kod vežbi istezanja. I što se više znojimo, oslobađamo se nagomilanih toksina u telu.

Kome je namenjena i zašto je dobra za naš organizam?
Bikram jogom se podjednako bave I muškarci i žene, razlicite životne dobi i kondicije. Početnici se polako uvode u vežbe i ukoliko nisu u mogućnosti da izvedu neku pozu, mogu da je preskoče I da odmore do sledeće vežbe.
Prema nekim istraživanjima, ljudi obično koriste samo 50 odsto kapaciteta pluća dok vežbanje bikram joge omogućava da se taj kapacitet znatno uveća i omogući primanje veće količine kiseonika u telo. Takođe, ona značajno pomaže pri regulisanju telesne mase, jačanju imunog sistema, oslobađanju stresa i umora I mnogih drugih posledica savremenog načina života. Kao i druge prakse joge, ova vam omogućava da dopustite telu da maksimalno iskoristi svoje rezerve snage i vitalnosti. Dovodi u ravnotežu um i telo, poboljšava koncentraciju i rešenost.
Postoje kontraindikovana stanja kod kojih se bikram joga ne preporučuje, budući da se radi pod velikim opterećenjem spoljašnje temperature tako da se, na primer, ne preporučuje osobama sa srčanim oboljenjima.
Kako postati „bikramista“?
Preporučuje se da dan, dva pre treninga telo hidrirate sa dosta mineralne vode s limunom i da se pripremite na to da će vam biti potrebno otprilike tri treninga da se naviknete na temperaturu od 42 stepena. Bitna je i oprema u kojoj vežbate, a najbolje je da to bude pamučna odeća kako bi koža mogla da diše.

Izvor:zdrava i fit

Be the first to comment

Leave a Reply