Kina je ponovo dozvolila letenje aviona Boing 737 Max, nakon skoro četiri godine, pošto su letovi tim avionom obustavljeni zbog nesreća sa smrtnim ishodima 2018. i 2019., prenosi Rojters.
Avion Boing 737 Max kompanije „Čajna sautern erlajnz“ poleteo je danas u 12.45 časova po lokalnom vremenu iz Guangdžoua za Džengdžou, navodi sajt za praćenje letova „FLIGHT RADAR24“.
Najprodavaniji model američke kompanije prizemljen je u martu 2019. nakon fatalnih nesreća u Indoneziji i Etiopiji, ali je vraćen u upotrebu širom sveta krajem 2020. godine nakon modifikacija u aviona i obuci pilota.
Kina je poslednje veliko tržište koje je nastavilo letove Boing 737 Max, u trenutku trgovinskih tenzija sa SAD, ali i povratka domaće potražnje za putovanjima nakon ukidanja strogih ograničenja politike nultog kovid-19, navodi britanska agencija.
Strane avio-kompanije počele su da lete Max-om za Kinu u oktobru 2022. godine, što je bio znak da prva zemlja koja je prizemljila model nakon nesreća popušta svoju restriktivnu politiku.
Boing je u oktobru saopštio da ima još 138 aviona proizvedenih za kineske prevoznike koji čekaju u SAD da budu isporučeni.
Saopšteno je i da je počela preprodaja aviona drugim avio-prevoznicima, s obzirom da nije bilo konkretnih znakova da će kineske avio-kompanije preuzeti avione u bliskoj budućnosti.
Boing je tokom 2022. isporučio Kini osam aviona, dok je Erbas isporučio više od 100.
Oba zapadna proizvođača takođe se suočavaju sa novim izazovom na tržištu, kineskim velikim putničkim avionom C919, koji je u decembru obavio svoj prvi validacioni let za kinesku avio-kompaniju, iako je potrebno vreme da se poveća njegova proizvodnja, navodi Rojters.