Godinama se kralj Čarls III pripremao da od majke, kraljice Elizabete II, preuzme ulogu monarha Velike Britanije. U međuvremenu je zadržao još jedan posao: vlasnik profitabilne kompanije.
Čarls, poznat kao borac za zaštitu prirodne sredine, osnovao je Dači oridžinals (Duchy Originals) 1990. godine kada je bio princ od Velsa sa ciljem plasiranja proizvoda sa svoje farme. Od tada je Dači prerastao u najveći brend organske hrane i pića u Ujedinjenom Kraljevstvu. Do marta 2021. Čarlsova kompanija je zaradila skoro 3,6 miliona funti (4,1 milion dolara) pre poreza.
Brend je imao svoje uspone i padove. Ali je napredovao od ulaska 2009. godine u partnerstvo sa Vejtrouzom (Waitrose), lancem luksuznih prodavnica prehrambene robe koji sada ima ekskluzivno pravo na Dačijeve proizvode poput lososa, kobasica, mleka, šargarepe ili borovnice.
“To se pretvorilo u veoma uspešan posao“, rekao je Endrju Bloh, stručnjak za odnose s javnošću iz Londona. “Možete da osetite da ovaj brend ima srce i dušu”.
Budućnost je ipak neizvesna. Kontrola brenda Dači je sada “u vazduhu” tokom perioda nacionalne žalosti koji će kulminirati kraljičinom sahranom u ponedeljak. “Povezaćemo se sa Kraljevskim domom o budućim aranžmanima kada za to bude pravo vreme“, rekao je portparol Vejtrouza.
Vlasništvo nad Dačijem će najverovatnije preći na Čarlsovog najstarijeg sina, princa Vilijama, koji takođe nasleđuje i vojvodstvo Kornvol, imanje vredno oko milijardu funti (1,2 milijarde dolara). I dok je princ studirao organsku poljoprivredu, verovatno će biti manje praktičan i željan da uprlja ruke zemljom od svog oca.
“Biće zainteresovan, ali će poveriti drugima da to vode“, smatra Seli Bedel Smit, biograf i autorka knjige “Čarls: Neshvaćeni princ“.