Iako se često tvrdi da brzo punjenje može oštetiti baterije i smanjiti njihov domet, rezultati ove analize sugeriraju suprotno.
Američka kompanija Recurrentauto sprovela je istraživanje na 12.500 Tesla vozila u SAD-u, fokusirajući se na dijagnostiku baterija vlasnika automobila. Analizirali su razlike između automobila koji su često punjeni na brzim stanicama (više od 90 odsto vremena) i onih koji su retko koristili brze punjače (manje od 10 odsto vremena). Iznenađujuće, rezultati studije nisu pokazali značajnu razliku u smanjenju dometa između ove dvie grupe automobila.
Ovo otkriće ukazuje na to da kompleksni sistemi za upravljanje toplotom, naponom i baterijama ugrađeni u električne automobile efikasno štite baterije od potencijalnih oštećenja koja brzo punjenje može prouzrokovati. Osim toga, istraživanje sugeriše da se ovi rezultati mogu primeniti i na vozila drugih proizvođača električnih automobila.
Međutim, kompanija takođe ističe da postoje situacije u kojima je preporučljivo izbegavati brze punjače, kao što su visoke temperature bez prethodnog hlađenja baterije ili ekstremno niske temperature bez prethodnog zagrevanja. Unutrašnji otpor baterije može biti posebno velik u ovim situacijama.
U zaključku, ova studija pruža ohrabrujuće informacije o upotrebi brzih punjača kod električnih automobila i sugerira da su moderne tehnologije za upravljanje baterijama efikasne u očuvanju njihove trajnosti.