Na kontrolnoj tabli vašeg ljubimca postoji dugme (auto sa kružnom strelicom) koje se brine o kvalitetu vazduha u kabini.
Ono aktivira sistem za recirkulaciju, ali nisu svi vozači upoznati s njegovim korisnim svojstvima i funkcijama primene.
Ušteda goriva
Recirkulacija je zapravo unos vazduha u putnički prostor, filtracija kroz klima-uređaj i naknadna distribucija u deflektore.
Glavna razlika između recirkulacije i tradicionalnog usisavanja je u tome što protok vazduha dolazi iz kabine, a ne spolja.
Ovakav režim omogućava brzo zagrevanje ili hlađenje vazduha, jer se temperatura u kolima razlikuje od spoljne temperature. Istovremeno, čuva se klima i štedi gorivo.
U praksi malo ljudi koristi ovu funkciju, a najčešće se upotrebljava za sprečavanje ulaska neprijatnih mirisa.
Pazite na kiseonik
Kod recirkulacije treba biti vrlo pažljiv, jer putnici troše kiseonik, pa je važno periodično pustiti svež vazduh u kabinu. Ovo se posebno odnosi na duga putovanja.
Nedostatak kiseonika može da ima ozbiljne posledice, recimo da vozač izgubi svest i kontrolu nad četvorotočkašem.
Kada je reč o sprečavanju ulaska prašine, polena i nečistoća najbolje bi bilo da pročitate o filteru kabine.
Ya know that little button on your dash with a car icon and arrow? It’s your Air Recirculation button… TURN IT ON! It keeps nasty air out and makes your AC work better! #pdxtraffic pic.twitter.com/hADMGBS7oc
— Tony Martinez (@TonyMartinezGDO) September 11, 2020