Zbog pandemije sve češće i sve više stvari kupujemo onlajn, ali to može da bude mač sa dve oštrice.
Neki su zadovoljni uslugom, ali nije ni mali broj onih koji tvrde da su prevareni, pokradeni. To se neće događati ako poslušate savete stručnjaka.
Kad kupujete na internetu, proverite prvo web adresu i nikada ne koristite veze dobijene elektronskom poštom ili preko društvenih mreža. Podatke unosite isključivo i direktno na sigurnim internetskim stranicama.
Isto tako, kupujte od pouzdanih prodavaca – koristite marke i trgovine koje su vam već poznate, ostale dobro proverite. Ako je moguće, tražite da prvo primite robu pa onda platite. A ako ste odustali od kupovine, ne ostavljajte na web stranici nikako podatke o svojoj kartici.
Važno je i da ne šaljete novac nepoznatim osobama; ako ga ne dajete nekome koga ste slučajno sreli na ulici, ne činite to ni na internetu!
Ne šaljite ni podatke o kartici putem mejla, pogotovo ne broj, PIN ili fotokopiju kartice. To ne radite ni SMS-om, Messengerom, WhatsAppom, Viberom ili drugim servisima.
Potrebno je i da uvek proverite ponavljajuća/trajna plaćanja – pre nego pošaljete podatke o svojoj kartici za plaćanje trajnih usluga preko interneta. Saznajte pre nego što se odlučite na ovaj korak i kako možete da prekinite tu uslugu.
Važno je da prenos vaših podataka bude zaštićen – prilikom pregledavanja interneta koristite HTTPS i SSL protokole. Zapamtite: simbol katanca uz web adresu ne znači da je stranica zakonita/legitimna!