Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Danas je najdepresivniji dan u godini – Ima li razloga za brigu?

Depresija

Od 2005. godine, mit o plavom ponedeljku proganja svet, a sve zahvaljujući reklamnoj kampanji.

Neko će vam danas reći da je ovo najtužniji dan u godini, ali nemojte mu slepo verovati. Prvo se informišite.

Od kada i zašto se treći ponedeljak u januaru smatra najdepresivnijim danom u godini?

Teoriju o tome uspostavio je 2004. Klif Arnal, velški psiholog koji je predavao u večernjoj školi edukacionog centra Univerziteta u Kardifu. Pri odabiru tog jednog, globalno lošeg dana, u obzir je uzeo niz faktora, uključujući vremenske uslove, finansijske okolnosti, vreme koje je prošlo od praznika i ključno, motivaciju ljudi.

Ipak, fenomen zvani „Blue Monday“ u principu je ideja jedne marketinške firme koja je na taj način želela da poveća prodaju letnjih turističkih aranžmana.

I sam Arnal je jednom prilikom priznao da je slučajnim odabirom izabrao datum kada su ga pitali da izračuna najdepresivniji dan u godini, prenosi index.hr.

– Prvo su me pitali da dođem do dana za koji mislim da je najbolji za rezervisanje letnjeg odmora. Kada sam počeo da razmišljam o motivima za bukiranje i svemu onome što mi je na hiljade ljudi govorilo tokom godina, svi faktori upućivali su na to da je treći ponedeljak u januaru posebno depresivan – objasnio je on.

Ubrzo je taj pojam postao globalno popularan, do te mere da pojedini psiholozi upozoravaju na njegov loš uticaj kod osoba koje se i inače bore s depresijom.

– Nisam ni slutio da će moja formula steći popularnost kakvu ima – rekao je Arnal za CNN.

Tvrdi i da je vodio kampanju protiv sopstvene ideje o “plavom ponedeljku”. Kampanja se zvala “Stop plavom ponedeljku”. Ali ispostavilo se da je i to bio marketinški trik, ovaj put u cilju da podstakne zimski turizam na Kanarskim ostrvima.

Ipak, istraživanja nikada nisu dokazala da postoji jedan dan koji je depresivniji od svih ostalih. U pitanju je samo još jedan PR štos koji se, nažalost, zacementirao u modernu kulturu.

Preuzeto: 24sedam

Foto: Profimedia

Tagovi:
Pročitajte još: