Osim toga što vole da se igraju, deci je igra neophodna. Oni kroz igru stiču veštine koje će im biti potrebne u školi, ali i van nje.
Detinjstvo je period života u kojem najviše učimo
Roditelji bi trebalo da obezbede što više vremena deci za igranje i da im to usade kao naviku. Deca se tokom igre uče različitim stvarima, od sklapanja prijateljstva i pregovaranj, preko rešavanja problema, vežbanja samokontrole, ali i kreativnog mišljenja.
Detinjstvo je period života u kojem učimo najviše, upijamo sve, a kroz igru deca se samoobrazuju i otkrivaju nove stvari na svoj način. Kroz igru oni shvataju mnoge stvari. slobodna igra deci pruža priliku da istražuju, da shvate šta je hrabrost koja je potrebna kako bi isprobali nešto novo, uče o sebi i upoznaju sebe tako što razmišljaju o tome šta im je zanimljivo a šta nije.
Pored toga što stiču različite veštine i što unapređuju motoriku, deca kroz igranje i emotivno napreduju. Ukoliko se igraju, deca su zaštićena od stresnog način života koji i ne bi trebalo da žive jer su deca.
U poslednje vreme, igri se ne pridaje toliko značaja, iako je veoma bitna. Sada se akcenat stavlja na obrazovanje i akademsku zajednicu, a dece ne samo da ne stižu da se igraju, nego ne stižu ni da se odmore ili bave nekom fizičkom aktivnošću koja im je neophodna za razvoj.
Dete kroz zabavu može naučiti sve, zato je od izuzetnog značaja da im se obezbedi vreme koje će provesti igrajući se. To vreme ne može ništa da zameni jer je to jedinstven način da dete upije znanje o sebi, drugima, o životu, o svemu što ga okružuje. Ovako deca funkcionišu vekovima, a to ne bi trebalo da se promeni.
Pedagozi, roditelji i stručnjaci se ipak bore da se održi svest među ljudima da je deci potrebna igra, što više slobodnog vremena koje će provesti u igri. Američka pedijatrijska akademija objavila je izveštaj o vrednosti neogranizovanog vremena za igru kao nešto što je neophodno za zdravlje dece. “Izazov za društvo, škole i roditelje je da postignu ravnotežu koja će omogućiti deci da postignu svoj puni potencijal, tako da ih ne guraju van granica njihove vlastite udobnosti i da im omoguće da imaju svoje lično slobodno vreme”.
Izvor: Nacionalna geografija
Preuzeto: http://edukacija.rs