Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Depresija i društvene mreže: Instagram algoritam kao mogući indikator emocionalnog stanja

Instagram

Tim istraživača s Harvarda i Univerziteta u Vermontu razvio je program koji je s iznenađujućom preciznošću od 70 odsto identificirao korisnike Instagrama s kliničkom depresijom. U studiji koju su proveli Andrew Rice i Christopher M. Danforth, koristili su posebne algoritme za analizu 166 profila na Instagramu koji su sadržavali ukupno 43,950 fotografija.

Rezultati studije pokazali su da osobe koje su objavljivale zamagljene, zatamnjene ili fotografije s manjim intenzitetom boja češće pokazuju znakove psihičkih problema. Važno je napomenuti da u analizu nisu uključeni naslovi i komentari uz fotografije, već su se istraživači fokusirali isključivo na piksele svake slike.

Dodatno, istraživanje je pokazalo da su plave ili sive nijanse boja često povezane s indicijama depresije. Ova veza između fotografija na društvenim mrežama i mentalnog zdravlja otvara nova pitanja o načinu na koji se emocionalno stanje korisnika može očitati kroz njihovu online prisutnost.

– Pokušali smo da utvrdimo kakvo ponašanje ljudi otkrivaju a da toga nisu svesni – rekao je profesor Danfort.

Izračunato je da depresivni korisnici Instagrama češće “kače” fotografije jer su usamljeni. Takve fotografije su obično bez filtera, imaju malo “lajkova”, a u slučajevima kada je korišćen filter – uglavnom su crnobele boje.

Korisnici Instagrama koji nisu depresivni postavljaju fotografije koje su tople i osvetljene.

– Dok neki korisnici postavljaju pitanje etičnosti ovakvog načina prikupljanja podataka, još jednom se potvrđuje da sadržaj koji delimo na društvenim mrežama o nama govori više nego što mislimo, želimo, pa čak i znamo – zaključuje profesor Danfort.

Tagovi:
Pročitajte još: