Prve godine života su ključne za razvoj dečijih veština. Saznajte koliko je vaše dete talentovano i šta možete da uradite da najbolje stimulišete razvoj, kroz uvođenje matematike, kako prenosi Ofeminin.
Matematika bez matematike
Da biste malo dete podstakli da se bavi matematikom, pre nego što shvati da je to teško, na svakom koraku mu pokažite koliko je korisna. Računajte kada delite kolačiće ili bombone podjednako, ili kada dajete kusur. Možete brojati dane do odlaska na odmor ili rođendan. Pomnožite tako što ćete proveriti koliko proizvoda stane u dva ili više pakovanja. Što češće skrećete pažnju svom detetu na svoju upotrebu matematike, to će ono više biti uvereno u njenu korisnost i više će biti motivisano da uči.
Roditelj treba da nikada ne nauči dete da je matematika teška
Ovo se može uraditi na dva načina – naučiti dete (nažalost, samo vrlo malo) intuitivnoj matematici, kao i uvesti je, u bilo kom uzrastu, u obliku raznih igara, zahvaljujući kojima će dete savladati svoje osnove ne shvatajući to. Kraljica nauka nije izuzetak – najlakše je naučiti kada je mozak najprihvatljiviji i evolutivno prilagođen da apsorbuje ogromne količine informacija, odnosno tokom detinjstva i predškolskog uzrasta. Pre svega, ovo je period kada ga ne morate učiti na silu. Štaviše, detetu u ovoj fazi matematički zadaci ne padaju teško, pa prema njima nema nikakvih predrasuda.
Uslov za savladavanje intuitivne matematike je dominacija desne hemisfere, odgovorne za učenje jezika (bez davanja gramatičkih pravila), i odlična vizuelna memorija. Ove uslove ispunjavaju samo deca mlađa od tri godine. Stoga je ovo optimalno vreme. Međutim, period do šeste godine, odnosno do početka institucionalnog školovanja deteta, ipak je dobro vreme da se dete upozna sa osnovama matematike i razvije pozitivan stav prema njima. Efikasnost roditeljskih aktivnosti zavisi od više faktora. Pre svega, ne bi trebalo da objašnjavate svom detetu koje su zavisnosti. Pokazujemo ih na delu, ali ne pokušavamo da mu predstavimo bilo kakvu teoriju.
Drugo, što je duže moguće izbegavamo predstavljanje simbola, odnosno brojeva i matematičkih znakova. Dete koje razume odnose naučiće simbole u bilo kom trenutku i to vrlo brzo. Detetu je mnogo teže da savlada odnos između reči i njenog broja nego odnos između reči, njenog broja i simbola.
Treće, izbegavamo da učimo bilo šta napamet. Učenje gradiva napamet je, s jedne strane, neprijatno, a sa druge strane, ne dovodi do razumevanja i korišćenja pravila, zbog čega se deci predstavlja matematika.