Jedno istraživanje u kojem je učestvovalo 170 dece starosti od tri do pet godina, u vezi sa tim kada mališani počinju da brinu o svom fizičkom izgledu, pokazalo je prilično zabrinjavajuće rezultate.
Kako se ispostavilo, devojčice već u predškolskom uzrastu mnogo pažnje posvećuju fizičkom izgledu, dok kod dečaka nije baš takva situacija.
“Devojčice uglavnom veoma brinu o svom izgledu. One kažu devojčice moraju da budu lepe i da je važno da lepo izgledaju”, napisala je autorka studije Mej Ling Halim za huffpost.com.
Osvajao je žene, pa sa muškarcima završavao u krevetu: Ono što je uradio pred smrt, šokiralo je doktore
Kada im je za potrebe studije predstavljen izbor odeće i zanimanja, devojčice su birale “fensi” garderobu i zanimanja koja su povezana sa izgledom, poput modelinga, a uzore lepote vide u popularnim ličnostima.
Ova otkrića poklapaju se sa studijom koju je Halimova takođe navela u svom tekstu, a koja je utvrdila da devojčice više vole igračke koje su fokusirane na izgled.
Devojčice su bile pet puta sklonije od dečaka da kažu da se ugledaju na izgled popularnih ličnosti, a često su govorile i stvari poput: “Volim sve princeze jer su lepe”.
S druge strane, dečaci su birali svoje favotire iz drugih razloga, poput toga da vole Spajdermena “jer skače visoko, penje se i izbacuje mrežu”.
Devojčica koja je pobedila na takmičenju lepote.
Stručnjaci veruju da “iako se devojčice širom sveta više ne uče tome da je lepota najvažnija”, lansiranje “Dizni princes” franšize, kao i “kultura ženstvenosti” koja je nastupila dvehiljaditih, stavila je u središte fizički izgled, što je dodatno izraženo otkako su društvene mreže postale popularne.
Devojčice, kako je pokazano istraživanjem, ranije počinju da brinu o svom izgledu, ali i skoro polovina učenika osnovne škole kaže da je nezadovoljna svojim izgledom.
“Do adolescencije glavna preokupacija deci postaje njihov izgled, a to je njihova ranjivost na koju društvene mreže računanu. Ako je dete već prihvatilo rodne stereotipe i nezadovoljno je svojim izgledom u uzrastu od pet godina, samo zamislite šta će misliti kada napuni 15”, kaže Halimova.
Stručnjaci ističu da bi odrasli trebalo da budu oprezniji u vezi sa porukama koje deca svakodnevno primaju, kroz igračke kojima se igraju, slike koje viđaju, ali i kroz način na koji im se odrasli obraćaju.
Halimova ističe da je najvažniji period vrtića i predškolskog jer deca tada “počinju snažno da se identifikuju sa polom i formiraju rodne stereotipe u odnosu na informacije koje dobijaju. Zato što deca uče da devojčice određuje njihov izgled, a dečake ono što mogu da urade, moramo da menjamo informacije koje dobijaju”.