U okviru projekta „Hitan odgovor Republike Srbije na COVID-19“ Dom zdravlja Kula posetili su predstavnici Ministarstva zdravlja. Tokom ovog sastanka urađena je temeljna situaciona analiza koja će poslužiti kao osnov budućih ulaganja. Kada je u pitanju ova tema, predsednik opštine Kula, Damjan Miljanić je rekao da poseta predstavnika ministarstva označava ključnu fazu u planiranju velikih investicija u ovu ustanovu. Takođe, Miljanić je istakao da je veliki broj lekara trenutno na specijalizaciji, te da će pored investicionih, biti i mnogo dobrih vesti kada je u pitanju kadrovski bilans ove ustanove.
„Kada je u pitanju Dom zdravlja Kula, i do sada je puno toga urađeno. Veliki broj lekara trenutno se nalazi na specijalizaciji, čime se stvaraju uslovi u budućnosti da Dom zdravlja ne dođe u situaciju da nema specijalista. Naravno, i ta situacija sa nedostatkom specijalista je premoštena tako što je opština iz budžeta finansirala dolazak specijalista. Sastanak rukovodilaca službi Doma zdravlja sa predstavnicima ministarstva je bio uspešan po mnogo osnova, te je tako napravljen plan i po pitanju kadrova i po pitanju nabavke nove opreme, čime će se obezbediti rasterećenje bolnica u Somboru i Vrbasu sa nekim vrstama pregleda. Sa druge strane, stvoriće se mogućnost da naši građani jednostavnije obavljaju preglede. Dobra praksa sa preventivnim pregledima koji se organizuju vikendom i posle podne u svim naseljenim mestima takođe će se nastaviti u narednoj godini, a kada je reč o uređenju objekata, urađen je krov na starom objektu u Kuli, trenutno se izvode radovi na novoj kotlarnici u crvenačkoj ambulanti, gde će se raditi i nova LED rasveta, a urađena je i projektna dokumentacija za zamenu PVC stolarije. Sve ovo je deo jednog velikog zadatka čiji je cilj rast ove ustanove i uspostavljanje što kvalitetnije i bolje zdravstvene usluge“, rekao je Miljanić.
Kada je u pitanju posao na izradi budžeta opštine Kula , on je uveliko u toku i do kraja meseca sve ustanove i preduzeća koje se direktno ili indirektno finansiraju iz budžeta lokalne samouprave imaju obavezu da dostave svoje planove. Sa druge strane, govoreći o dinamici finansiranja kapitalnih investicija, predsednik opštine Kula je istakao da se sve finansira redovno i bez zastoja, te da niti jedna plata na teritoriji opštine, koja se finansira iz budžeta, nije kasnila:
„U toku je faza izrade budžeta za narednu godinu i do kraja avgusta sve ustanove i preduzeća koje se direktno ili indirektno finansiraju iz budžeta imaju obavezu da dostave svoje planove. To je prvi korak, a potom se ide dalje u pripremu i, naravno, na usvajanje početkom decembra. Što se tiče budžeta u tekućoj godini, sve kapitalne investicije se finansiraju redovno i nijedna nije u zastoju. Imamo trenutno zastoj na radovima na Muzeju, a razlog je uobičajene prirode. Naime, u toku same izgradnje konstatovani su određeni nedostaci, konkretno reč je o tome da predviđena instalirana elektro snaga nije dovoljna pa se radi novi projekat za elektro instalacije. Nakon završene projektne dokumentacije, radovi će biti nastavljeni i u budžetu postoji dovoljno sredstava za nastavak. To je redovna situacija kada su kompleksni projekti u pitanju jer je nemoguće predvideti svaki detalj u toku izgradnje i zakon je to tako i predvideo. Zvanično je objavljeno nekoliko saopštenja čija je sadržina sačinjena od potpunih neistina, najblaže rečeno. Nijedna plata koja se isplaćuje bilo kom korisniku nikada nije kasnila na teritoriji naše opštine, sve plate se isplaćuju prvog u mesecu, a tri ili četiri meseca one su isplaćene četvrtog, odnosno desetog u mesecu, ali to je i dalje potpuno redovna plata i to je potpuno uobičajeno u 99% opština u okolini. Nijedan putni trošak nije u zaostatku, dok smo 2019. godine, kada sam ja preuzeo funkciju predsednika opštine, imali zaostatak od 100 miliona dinara putnih troškova. Svi su oni isplaćeni još te godine i od tada se te naknade redovno isplaćuju tako da ti navodi, koji su pritom lako proverljivi, ponavljam, najblaže rečeno su netačni“, zaključio je predsednik opštine Kula, Damjan Miljanić.