Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošače kaže da je operator dužan da obavesti potrošača u roku od 30 dana da će doći promene uslova korišćenja usluga.
Govoreći o odluci provajdera SBB da iz ponude ukloni kanale TV Prva i TV B92, on je istakao da ukoliko operator to nije učinio, korisnik ima pravo da raskine ugovor.
-Ukoliko to želi, potrebno je da se u pisanoj formi obrati operateru i da zahteva raskid ugovora, a operater je dužan da ispuni zahtev – naveo je Dragić.
On je istakao da je provajder dužan da obavesti potrošače o odluci o promenama u ponudi ili pružanju usluga, i to putem sredstava javnog informisanja.
“Većina operatera koristi mogućnost da putem svog sajta obaveste potrošače… Međutim, to nije adekvatno, jer ne može svaki korisnik da ima pristup svakom pojedinačnom sredstvu informisanja… To je najbolje učiniti putem mejla ili telefonom da obaveste korisnika.. Dalje je na potrošaču da li će da se usaglasi sa promenama operatera ili ne”, naveo je Dragić
Advokat Vojin Šaljić naveo je da korisnik ima pravo da kada provajder promeni uslove korišćenja, ima pravo da traži raskid ugovora.
“Korisnik je dužan pismeno da se obrati operateru i da zahteva raskid ugovora. Operater je u obavezi da zahtev korisnika reši u roku od 15 dana i da u roku od osam dana obavesti korisnika o rešavanju tog zahteva”, istakao je on i naveo da, ukoliko bi se desilo da do toga ne dođe, preti kazna od 500.000 do dva miliona dinara.