Neke studije pokazuju da igranje društvenih igara već od treće godine ima pozitivan efekat na razvoj dece. Ono što je dobro kod društvenih igara jesu postavljena pravila kojih se dete mora pridržavati. Mala kršenja pravila ili mala pomoć na početku su sasvim normalna. Kroz igre deca „uče da gube“ i da „ne varaju“ , što su često važni procesi učenja za malu decu.
Neki roditelji upoznaju svoju decu sa društvenim igrama ranije, drugi kasnije. Na Pontificia Universidad Catolica de Chile u Santjagu ispitani su efekti igranja društvenih igara dece predškolskog i vrtićkog uzrasta. Zajedno su u studiji otkrili da igranje društvenih igara zasnovanih na brojevima, poput „Monopola“, pozitivno utiče na matematičke veštine, prenosi portal eltern.de.
Igranje društvenih igara sa svojim mališanima jednom nedeljno može pozitivno uticati na njihov razvoj jer ima za cilj da poboljša razumevanje brojeva i poveća interesovanje za matematiku, posebno kod dece između tri i devet godina. Istraživači u studiji kažu da deca imaju velike koristi od igranja društvenih igara nekoliko puta nedeljno pod nadzorom učitelja ili druge obučene odrasle osobe.
Istraživanja u prošlosti, na kojima se zasniva nova studija, pokazala su da redovno igranje društvenih igara poboljšava socijalne sposobnosti i emocionalnu inteligenciju i pozitivno utiče na motivaciju dece. Takođe podstiče brzo razmišljanje i kognitivne veštine. Još jedna prednost čestog igranja društvenih igara je okupljanje porodice, što na kraju takođe poboljšava društvene veštine.
Bilo da se radi o “Čoveče, ne ljuti se”, “Lavirintu”, “Monopolu”… – ono što je kod svih vredno jeste da porodica provodi vreme na okupu, što znači da deca provode manje vremena ispred ekrana, imaju više emotivne razmene i kontakta sa svojim bližnjima.