Ova novina doprinela bi na uštedi vremena, smanjenju listi čekanja za vrtić, osećaju sigurnosti kod dece i roditelja.
Dilemu koji vrtić da odaberu i da li će za njihovo dete biti mesta, nemaju jedino roditelji kojima čuvanje dece obezbeđuje firma u kojoj rade, a ministarka zadužena za demografiju i populacionu politiku Slavica Đukic Dejanović kaže da će se sledeće godine na tome raditi sa poslodavcima.
– Poslodavac je hteo da ima jednu kompletnu sigurnost. Sledeća godina će biti prva gde ćemo vrlo aktivno raditi na komunikaciji sa poslodavcima da vidimo koje su to stimulacije, a to su najčešće zajednička ulaganja, finansijska sredstva kako bi se to i dogodilo – rekla je Ðukić Dejanović za RTS.
Prema njenim rečima, plan je da u narednoj godini jedan deo sopstvenih subvencija bude usmeren upravo na otvaranje vrtića u privatnim kompanijama.
To bi vremenom smanjilo liste čekanja, jer kompanijski vrtići imaju mogućnosti da primaju i drugu decu ako ostane slobodnih mesta.
Dok su u Srbiji vrtići u okviru kompanija retkost, u pojedinim zemljama Evropske unije to nije slučaj. Najbolja situacija je u Nemačkoj gde u svakoj petoj kompaniji postoji obdanište, dok je u Austriji, 12 odsto kompanija otvorilo svoja vrata za decu zaposlenih, navodi RTS.
Kompanije koje su procenile da bi česta poseta deci koja su u blizini roditelja, smanjila produktivnost zaposlenih, odustale su od otvaranja vrtića. Da bi to mogao da bude potencijalni nedostatak, psiholozi ne spore, ali ističu i brojne prednosti.
–Pre svega se skraćuje put dolaska i odlaska iz vrtića, zatim osećaj da je majka u blizini je dobar za dete isto koliko je dobar osećaj za majku da je dete u blizini, daje još neku dodatnu sigurnost. Ako se dese neke vanredne sitacije, majka može vrlo brzo da dođe i da reaguje za razliku od udaljenog vrtića-kaže Ljiljana Filipovic, psiholog.
Preuzeto: Telegraf.rs/Tanjug