Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Duolingo maltretira svoje korisnike da uče strani jezik – i veoma je efektivan

Duolongo

Duolingo obara rekorde uprkos pasivno-agresivnom pristupu i “smaranju” svojih korisnika.

Ukoliko želite da naučite novi ili utvrdite znanje nekog stranog jezika, a ne želite da idete na privatne časove, od velike pomoći će vam biti Duolingo. Međutim, ukoliko se upustite u lekcije i igre koje vam ova aplikacija za pametne telefone nudi, bolje vam je da budete redovni. U suprotnom, “zla sovica” će početi da vas maltretira.

Duolingo je najpopularnija aplikacija za učenje stranih jezika na svetu. Nudi mogućnost učenja preko 40 jezika, a svoju popularnost je stekla zahvaljujući zabavnom načinu podučavanja koji bi, idealno, korisnike trebao da dovede do određenog nivoa znanja. Na raspolaganju su svakodnevne lekcije, a kako bi korisnici ostali motivisani, mogu da skupljaju poene, dragulje i takmiče se protiv prijatelja i ljudi iz celog sveta.

Duolingo niz

Jedan od velikih faktora za motivisanje u aplikaciji je niz (streak) koji korisnici treba da održavaju redovnim pohađanjem lekcija. Međutim, kada ga prekinete ili, još gore, odustanete – sledi “bes” maskote sovice, koji su mnogi osetili na svojoj koži.


Svoje iskustvo podelila je i Keli Maria Korducki za Business Insider, koja je koristila Duolingo kako bi naučila portugalski pred put u Lisabon:

“Kako su se nedelje pre mog puta pretvarale u dane, održavala sam svoj Duolingo niz, skupljajući značke i ohrabrujuće notifikacije od Dua, zelene sovice, maskota ovog brenda. Onda se desio let, a moj niz završio”, kaže Korducki. “Nije trebalo dugo da Duolingo mejlovi promene ton. Jedan naslov je glasio ‘Prošlo je tri dana…’ Sledećeg dana me je pitao ‘Da li ti se smučilo učenje portugalskog?’ Dan nakon toga – Izgleda da si naučila kako se kaže ‘odustajem’ na portugalskom”.

Korducki nije jedina koja je primila ovakve mejlove od Duolingo-a. Način na koji brend “smara” i “maltretira” svoje korisnike je toliko dobro dokumentovan na internetu, da je postao mim koji slatku zelenu sovicu predstavlja kao zlog (m)učitelja koji po svaku cenu želi da vas natera da naučite jezik.

Duolingo se nije previše udaljio od ovakvog imidža – naprotiv, prihvatio ga je – a način na koji trenutno komunicira sa svojim korisnicima se pokazao kao veoma uspešan. Kako tvrdi Korducki, ovaj pasivno-agresivni pristup je tajni sastojak za privlačenje mlađih korisnika, pogotovo onih koji pripadaju “generaciji Z”.

“Mlađe starosne grupe traže kompaniju koja ima posebnu, jedinstvenu ličnost koja se pamti i koja ostavlja utisak autentičnosti”, kaže Brajan Honigman, konsultant za marketing iz Filadelfije, i dodaje da Duolingo radi odličan posao kako bi se izdvojio u odnosu na druge brendove.

Koliko god ovakav pristup možda nervira starije korisnike, rezultati su jasni. Zaključno sa prvim kvartalom 2024, kompanija je zabeležila rast od 54% aktivnih korisnika u odnosu na prošlu godinu, pa je trenutno svakog dana koristi više od 31 milion ljudi. Duolingo je uspeo da ostvari i rast prihoda od 45%, kao i rekordnu profitabilnost.

Tagovi:
Pročitajte još: