Ektomorf građa i trening

Ljudi koji imaju ovaj tip građe su prirodno mršavi, nemaju izražene kukove, niti ramena, imaju tanke noge i ruke, a gornji deo tela je kraći u odnosu na donji. Nemaju posebno razvijenu mišićnu masu. Metabolizam im je prilično velikog obima, I to predstavlja problem kada žele da povećaju masu tela. Ljudi sa ovim tipom građe, ako žele da povećaju masu, trebalo bi da unose 750 do 1000 kcal više dnevno. Što se treniranja tiče, ektomorfi moraju da se potrude više kada je u pitanju trening snage, kako bi stimulisali da se mišić razvije. Ovaj tip ljudi bi trebalo da izbegava izolacijske vežbe, njima se preporučuju vežbe koje su višezglobne za velike grupe mišića, jer tako jedino mogu da utiču na opšti porast procenata mišićne mase. Njihov focus je trening snage. Trening bi trebalo da bude 4-5 puta nedeljno. Vežbe koje rade bi trebale da se ponavljaju 6-10 puta u seriji, pauze bi trebale biti oko 2 minute. Kada kažemo višezglobne vežbe, mislimo na one koje aktivno stimulišu više mišića u jednoj vežbi. Tu spadaju vežbe poput čučnjeva, iskoraka, sklekova… Kardio vežbe bi se trebale smanjiti. Obavezne su pauze između treninga. Najbolje je da se uzastopno ne radi ista grupa mišića.

Piše: Mirjana Đerić

Be the first to comment

Leave a Reply