Elektronske fakture trebalo bi da od polovine 2021. godine budu uvedene u Srbiji i to će biti još jedan korak ka digitalizaciji poslovanja, koji će firmama olakšati svakodnevni rad, smatraju sagovornici Tanjuga.
Novi zakon o računovodstvu, koji će uvesti pojam elektronske fakture, trebalo bi do kraja godine da bude usvojen u Skupštini Srbije, a donedavno je njegov nact bio u javnoj raspravi.
– Tim zakonom, ako bude usvojen na način kako je predviđeno, elektronske fakture će ući u naš poslovni sistem od polovine 2021. godine – rekao je za Tanjug predsednik odbora Grupacije računovodstvenih poslova PKS Aleksandar Vasić.
Naveo je da svaki korak ka digitalizaciji poslovanja donosi veliko olakšanje privredi, uz pretpostavku da se on na pravi način primeni.
Uvođenje elektronskih faktura, objašnjava Vasić, doprineće da i sama izrada i slanje faktura bude jednostavnije:
– Samim tim papirne fakture odlaze u istoriju, doći će do značajnog smanjenja troškova i u administriranju i u arhiviranju i čuvanju tih dokumenata.
Naveo je da će državni organi kroz postupak izdavanja faktura u elektronskom obliku imati i bolji uvid u poslovanje privrednih subjekata, pa se očekuje i veća fiskalna disciplina.
Kako je rekao, svaki korak ka digitalnoj transformaciji dovodi do određenog poboljšanja u poslovanju, pa će tako računovođe svakako digitalizacijom imati manje obaveza koje se tiču ručnog unosa podataka, odnosno prenosa podataka iz papirnog oblika u računovodstvene softvere.
– Ono što je računovodstvo danas, to sigurno neće biti u nekom narednom periodu – rekao je Vasić i dodao da će računovođe morati da budu spremne za digitalizaciju i da svoje poslovanje više usmere ka pružanju usluga u oblasti računovodstvenog, finansijskog i poreskog savetovanja i analizama.
Naveo je da će svakako postojati prelazni period za uvođenje elektornskih faktura, te da već danas privredni subjekti koji posluju sa velikim sistemima primenjuju sistem elektronskih faktura.
Poreski savetnik Milan Trbojević kaže da će elektronske fakture biti poprilično velika promena na nivou cele privrede.
– Papir bi trebalo potpuno da izađe iz upotrebe, a najviše je korišćen pri kreiranju faktura – rekao je Trbojević.
Naveo je da će firme nakon usvajanja zakona imati godinu i po dana da se prilagode i promene svoju poslovnu politiku.
– Kada se usvoji zakon videćemo da li će se nekim podzakonskim aktima definisati na koji način će se tačno razmenjivati elektronske fakture, da li mora da se koristi neki specijalizovani softver ili ne, da li se može slati putem mejla ili slično – naveo je Trbojević.
Kaže da su elektronske fakture značajna promena koja bi trebalo da doprinese bržoj i jeftinijoj razmeni faktura i bržoj komunikaciji korišćenjem savremenih tehnologija.
Ono što je, navodi Trbojević, jako značajno za rađunovođe i za sve firme je da će sam proces skladištenja biti mnogo jeftiniji
– Postoje primeri velikih firmi koje imaju kompletna skladišta, stotine kvadrata gde skladište svoju dokumentaciju. Sada će to biti isključivo elektronski, odnosno onlajn tako da će biti potreban jedna mali hard disk i to će biti više nego dovoljno da skladište kompletno svoje poslovanje – kaže Trbojević.
Preuzeto: eKapija