Na osnovu Zaključka Vlade Republike Srbije Gradska uprava grada Sombora od 19. marta je obustavila rad sa strankama putem neposrednog kontakta. Poslovi koji su se do sada obavljali neposrednim kontaktom između stranaka i zaposlenih u službenim prostorijama organa i u Uslužnom centru (zgrada „Županija“) nastavili su da se obavljaju putem pisane ili elektronske pošte, kao i telefonskim putem. Podnesci građana u pisanom obliku se preuzimaju u rad i kada nisu podneti na propisanim obrascima.
Gradska uprava grada Sombora informacije o načinu podnošenja zahteva, potrebnoj dokumentaciji, rokovima za rešavanje po zahtevu, troškovima, pravnom osnovu i drugim elementima postupka ima u okviru Informatora o radu, kao i na više različitih stranica na zvaničnoj internet prezentaciji grada Sombora. Kako bi se sve ove informacije učinile dostupne građanima na jednom mestu, grad Sombor se odlučio za uspostavljanje elektronske baze administrativnih postupaka kao elektronskog servis koji će omogućiti privrednicima i građanima da brže i jednostavnije dođu do informacija o procedurama za pribavljanje dozvola, odobrenja, saglasnosti ili rešenja. Uspostavljanje elektronskog registra administrativnih procedura je ključan aspekt pravne sigurnosti u smislu dostupnosti informacija privrednim subjektima i građanima. Elektronski registar upravo pruža mogućnost da se, na brz i pregledan način, dođe do svih potrebnih informacija vezanih za ostvarivanje prava, a ujedno omogućava i preuzimanje propisanog obrasca zahteva.
Grad Sombor je nakon sprovedene analize kapaciteta gradske dobio podršku u smislu formiranja elektronske baze administrativnih postupaka u okviru paketa podrške Stalne konferencije gradova i opština „Unapređenje administrativne efikasnosti i delotvornosti na lokalnom nivou“ koji se sprovoden uz finansijsku podršku nemačke razvojne saradnje u okviru GIZ projekta „Podrška reformi javne uprave u Republici Srbiji“. Elektronski registar administrativnih postupaka je ujedno i efikasno sredstvo transparentnosti rada administracije.
Elektronski registar administrativnih postupaka dostupan je OVDE.
Za vreme vanrednog stanja građanima koji nemaju tehničke mogućnosti da preuzmu zahtev sa sajta grada i isti pošalju putem elektronske pošte omogućeno je da lično na ulazu u zgradu Županije popune i predaju zahtev (jedinstveni obrazac zahteva) navodeći samo razlog zbog kojeg se obraćaju organu sa bližim podacima od značaja za postupanje po zahtevu. Zahtev se potom prosleđuje nadležnom Odeljenju na dalje postupanje, a stranka se putem telefona ili redovnom poštom obaveštava o daljem toku postupka u cilju ostvarivanja svojih prava i zaštite pravnih interesa. Pored podnošenja zahteva građanima i privredi je na ulazu u zgradu Županije omogućeno da predaju i druge podneske (zahtev, predlog, molba, prijava inspekciji, žalba, prigovor, obaveštenje, saopštenje i druge vrste pisanog obraćanja stranke organu).