Endomorph građa i trening

Ova građa svakako nije najpoželjnija, a to znaju svi oni koji ovom tipu pripadaju. Ljudi sa ovim tipom građe se lako ugoje, a teško skidaju nagomilane kilograme. Ovu građu karakterišu veće kosti, visa telesna masa, ali i veći procenat masti. Ako neko sa ovim tipm građe želi da bude fit, on mora da pazi na unos kalorija. Poznate dame koje imaju ovaj tip građe su Mariah Carey, Kim Kardashian, Oprah, Shakira… ukoliko želite da smanjte telesnu masu, morate se ograničiti na voće, povrće, a šećer morate skroz da zaboravite.  Kada se unose zdrave masti, tada telo biva spremnije da se oslobodi masti koje su već prisutne u telu. Znači, svrha je da se redukuju ugljeni hidrati. Najidealnije bi bilo da se smanji dnevni unos kalorija za 400 do 500 kcal po danu. Ovaj tip građe u svoje treninge treba da svrsta trening snage i kardio. Vežbe da budu višezglobne sa kraćim pauzama, da se radi sa manje opterećenja. U serijama neka bude 8-15 ponavljanja. A serije neka budu tri. Intervalni i kružni treninzi su vrlo efektni. Kardio trening mora biti sastavni deo svakog treninga. Kardio trening pomaže da se sagore masti, a trening snage izgrađuje mišićnu masu. Žene sa ovom građom najviše masti imaju u butinama, one bi trebalo da se fokusiraju na kardio treninge, a manje na treninge snage.

Piše: Mirjana Đerić

Be the first to comment

Leave a Reply