U srcu produkcije animiranog filma “BECKONING” je Unreal Engine i MetaHuman tehnologija.
Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca, pre svega zbog produkcijskih ograničenja. Ipak, zahvaljujući novim tehnologijama, situacija se znatno promenila. Tome su značajno doprineli Unreal Engine i MetaHuman. U prilog tome svedoči primer talentovanog reditelja Save Živkovića kome su podršku za njegov najnoviji projekat, animirano iskustvo “BECKONING”, pružile kompanije Epic Games i 3Lateral kroz svoj fond Epic MegaGrants.
Kako biste ukratko objasnili šta predstavlja projekat “BECKONING”?
Projekat “BECKONING” je zapravo koncept za dugometražni animirani film. U trenutnoj kratkoj formi predstavlja svojevrsno obećanje šta dugometražni film donosi, kako na polju same priče, tako i na polju produkcije nastale zahvaljujući novim tehnologijama. Inače, radnja govori o svemirskom brodu koji greškom putuje kroz vreme i vraća se u prošlost padom na Zemlju u doba srednjeg veka. Zbog toga grupa astronauta pokušava da preživi lov koji predvode vitezi inkvizicije.
Na koji način Unreal Engine i MetaHuman tehnologije omogućavaju talentovanim kreativcima da kreiraju animirane filmove koji po kvalitetu pariraju velikim produkcijama?
Dugometražni animirani filmovi su ranije bili nedostižni malim timovima zbog tri ključna ograničenja – kreacije okruženja, renderovanja i karakterne animacije. Za ova tri polja je nekada bilo potrebno imati velike timove i infrastrukturu, ali je uz pomoć novih tehnologija danas potrebno samo nekolicina artista, i umesto ogromnih render farmi moguće je koristiti nekoliko računara. Ubrzanje u renderovanju omogućeno je korišćenjem real time-a koji nudi Unreal Engine tehnologija, prvenstveno pravljena za video igre. Međutim, zbog skorašnjeg napretka vizuelnog kvaliteta, može se koristiti i za animirane filmove.
Takođe, MetaHuman tehnologija nudi veoma lak pristup vrhunskim kontrolama za facijalnu animaciju, pa je ovaj proces velikim delom automatizovan što drastično ubrzava kreiranje. Upravo na ovaj način prethodno navedene nove tehnologije pružaju mogućnost talentima i kreativcima da stvaraju animirana iskustva koja po kvalitetu pariraju velikim produkcijama.
Koje su po vašem mišljenju glavne prednosti novih tehnologija Unreal Engine i MetaHuman?
Prednosti su razne, od brzine renderovanja, do brzine kreacije 3D okruženja i količine interakcija koje nam ta brzina omogućuje, pa sve do veoma brzog automatizovanog rigovanja. Međutim, po mom mišljenju, sa čisto kinematografske strane, mogućnost kadriranja 3D animacije u realnom vremenu sa jako visokim vizuelnim kvalitetom svetla i materijala nešto je što apsolutno menja pristup kreiranja animiranog filma. Sloboda prilikom odabira kadrova, prilika da se “prošetate” kroz scenu kao da ste na fizičkom setu, da promenite tip rasvete ili ugao kamere gotovo brzinom misli je nešto što ima neizmernu vrednost za sam kreativni proces stvaranja filma. Sada možemo pristupiti “snimanju” animacije isto kako bismo i igranom filmu.
Kako je počela, a kasnije i izgledala vaša saradnja sa kompanijama Epic Games i 3Lateral?
Saradnja je počela ubrzo nakon javnog prikazivanja mog kratkog filma “Irradiation” 2021. godine. Reč je o filmu koji je označio moj prvi pristup Unreal Engine tehnologiji i na svu sreću imao je dobar odjek u industriji. Upravo tako je došao i do kompanija Epic Games i 3Lateral. Potom smo počeli da pričamo o sledećoj ideji koju bih želeo da izvedem i tako se rodila saradnja za “BECKONING” koja je zaista bila bajkovita. Kompanija 3Lateral je bila podrška na svakom našem koraku i svu kreativnu kontrolu su ostavili meni i ostatku tima, omogućavajući nam da realizujemo svoje snove na način na koji smo mi to i zamislili. Neizmerno im se zahvaljujem na tome.
Koliko i na koji način je fond Epic MegaGrant bio važan za razvijanje konkretno projekta “BECKONING”?
Fond Epic MegaGrants je bio apsolutno nužan za naš projekat. Omogućio nam je da izvedemo viziju filma u kratkoj formi, ali i više od toga. Zahvaljujući njemu osnovali smo tim i postavili “pipeline” za produkciju dugometražnog filma. Slično kao i tehnologiji koju Epic Games nudi i koliko ona sama ubrzava kreiranje animiranog filma, tako i MegaGrants nudi mogućnost finansiranja projekata koji jednostavno nisu mogli da se finansiraju pre samo nekoliko godina.
Koji je vaš dalji plan za “BECKONING” priču?
Prva verzija dugometražnog scenarija za “BECKONING” već postoji i trenutno vodimo pregovore u vezi sa daljom produkcijom. Animirani film će biti proizveden u Srbiji, a Unreal Engine i MetaHuman su u samom srcu produkcije.
Kome biste preporučili da se prijavi na fond Epic MegaGrant?
Upravo zbog svog pozitivnog iskustva, pozivam sve umetnike, dizajnere, game artiste, sve koji imaju ideju za film, igru, aplikaciju, da zamisao koju nisu mogli da sprovedu sami pretvore u stvarnost uz pomoć kompanija Epic Games i 3Lateral, kao i fonda Epic MegaGrants. Smatram da je ovo najbrži put do realizacije projekata jer u trenutnom ekosistemu, gde je tehnologija sve manja prepreka, upravo ideje imaju najveću vrednost.
POGLEDAJTE KAKO IZGLEDA KRATKOMETRAŽNI ANIMIRANI FILM “BECKONING”: