Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Fenomen “Trampagedon”: Ubedljiva pobeda republikanskog kandidata ostavila i stručnjake bez reči

Tramp

Ivan Radojičić, stručnjak za internet marketing nazvao je “genijalnom” kovanicu Trampagedon koja se našla na naslovnoj strani “Blica” rekavši da energija novog američkog predsednika Donalda Trampa zaista ima taj “element prirodne nepogode”. On je u razgovoru za Euronews Jutro objasnio zašto je Tramp imao ogromne šanse za pobedu, iako on to lično nije priželjkivao.

“Amerika se u ovom trenutku suočava sa nizom problema koje oni objedinjuju pod krovnom frazom ‘kriza troškova života’ i njegova poruka je u tom smislu bila vrlo jasna. Poruka demokrata, koliko god meni ta ideja bila draža, nije bila takva. On je gađao pravo u metu upravo onaj deo stanovništva za koje je ekonomija upravo to – koliko košta jaje u supermarketu i zašto šest jagoda koštaju sedam dolara?”

Kako kaže, ideja plasiranja Donalda Trampa kao nekoga ko inherentno razume biznis, činjenica da svojim dugim govorima može da drži pažnju satima, kao i njegovo prisustvo na internetu, bili su ključni faktori za pridobijanje nove demografije.

“Analitičari koji decenijama prate američke izbore ne mogu da se načude u kojoj meri je on odneo pobedu u državama koje nisu bile njegova primarna demografija, niti su se smatrale vezanim za republikance”

Premda je Kamala ekspertski vodila kampanju i bila nadmoćnija u debati sa Trampom, Radojičić ističe da njena solo poruka nije bila toliko jaka.

“Mislim da je pojavljivanje Donalda Trampa u američkoj politici zauvek promenilo način na koji će se tamo suprotstavljati kandidati. Medijska slika je zauvek ostala promenjena i vuče sve političke figure ka tom klikbejtu, ka tome da njihova izjava postane viralna. Jeste i Kamala na kraju posegla tom modusu, ali mislim da je u retrospektivi to više čitano kao slabost i kao neka vrsta panike, koja je možda dodatno motivisala određene birače da odu u drugom pravcu”, dodaje Radojičić.

Ipak, dodaje i da je veliki deo Trampovog uspeha na izborima i svojevrsni pokazatelj u kojoj meri ta mnogoljudna i po mnogo čemu progresivna nacija, i dalje nije spremna da je vodi žena.

“To je tužno na mnogo nivoa, ali opet s druge strane mislim da je za demokrate bolje da nekako pristupe sa jasnijom idejom kako će sutra izgledati život u Americi. Ovo je bila gomila nabacanih ideja koje su dobre i inspirativne, ali ne rešavaju ono što je tamo najveći problem. Tramp koji možda ima ograničeniju viziju kojim metodama bi popravio život, zalegao je na tu ideju da on to razume i da će na tome raditi, dok će za ono što ne zna pitati nekog drugog”, zaključuje Radojičić.

Tagovi:
Pročitajte još: