Flota Er Srbije sredinom godine postaće bogatija za dva širokotrupna aviona Erbas A330. To otvara pitanje kako će proširivanje flote na dugolinijskim putovanjima uticati na poslovanje kompanije, ali i kakve će koristi od toga imati putnici jer se već priča o mogućim novim destinacijama za putovanje iz Beograda.
Kada budu došli novi avioni, Er Srbija će imati ukupno četiri Erbasove širokotrupne letelice. Svi oni iznajmljuju se uglavnom zbog leta na daleke destinacije. Za sada su to Njujork, Čikago i Tijenđin.
“Nama je plan da te avione dominantno upošljavamo na dugolinijskom saobraćaju, prvenstveno je u fokusu Kina i naše dalje širenje na tržištu Kine. Za sada smo dobili tzv. operating permission, tj. operativne dozvole za uspostavljanje letova ka Šangaju i Gvandžou. To su destinacije koje su u fokusu za naše dalje širenje na tržištu Kine”, rekao je Boško Rupić iz Er Srbije.
Osim Kine, poznavaoci prilika u avio industriji ističu da Er Srbija planira povećanje letova za Njujork, kao i da se u 2025. godini razmatra uvođenje nove linije u Severnoj Americi, a u opciji su letovi za Toronto ili Majami. Naglašavaju da se do sada dugolinijski saobraćaj pokazao kao isplativ.
“Bilo je potrebno da se prva dugolinijska linija isplati, a to je bio Njujork i postalo je isplativo posle pet godina. Nakon kovida je dugolinijski saobraćaj postao jako profitabilan. Što se tiče Kine, tu je veliki prihod od kargo saobraćaja, tako da bi trebalo da bude profitabilno”, naveo je Luka Popović sa portala “Ex Yu Aviation”.
Pored Erbasovih širokotrupnih sa kapacitetom od oko 250 mesta, ove godine će biti iznajmljena i tri aviona za regionalni saobraćaj, što će beogradski aerodrom pozicionirati kao regionalni centar u aviosaobraćaju.
Od Istanbula do Beča Er Srbija je jedina aviokompanija sa širokotrupnim avionima koja putnicima nudi mogućnost dugolinijskog leta. To praktično znači da će veliki broj putnika iz regiona, ukoliko žele da otputuju na neke udaljene geografske lokacije, morati da prođe kroz beogradski aerodrom “Nikola Tesla”.
Šćuric: Tokom godine ćemo videti da li je model uspešan
Vazduhoplovni analitičar Alen Šćuric rekao je za Euronews Srbija da je Er Srbija u velikoj meri povećala svoju flotu.
“Mi govorimo o tome da su oni pre dve godine imali 16 aviona, sada imaju više od 30, odnosno imaće ih verovatno više od 40 ovog leta. Samim tim, tu je reč o jednoj izuzetnoj ambiciji. Govorimo o jednom negeneričkom rastu, rastu koji je izuzetno veliki. Tako nešto, u načelu, kompanije ne uspevaju u svetu. Bilo ih je par koje su to uspele, na primer Turkiš erlajnz. Ja se nadam da će Er Srbija uspeti u toj ekspanziji”, naveo je.
Govoreći o dugolinijskom saobraćaju, analičar je istakao da postoje velike kompanije i aerodromi koji nemaju takve letove.
“Niz velikih aerodroma koji imaju po 15 i više miliona putnika, poput Budimpešte, Bukurešta itd. nemaju takve letove. Er Srbija se odlučila za taj put. Jako dugo je trebalo da linija za Njujork postane pozitivna. Sad su proširene te linije, leti se za Kinu i za Čikago. Nisu to bile glupe linije. Iskreno govoreći, Njujork, Čikago i Kina, iako je mogla biti i bolja lokacija u Kini, su svakako dobre stvari. To svaku kompaniju stavlja u dobru poziciju”, naveo je.
Međutim, kaže da je pitanje da li stvarno ima prostora za još dva aviona i nove letove za Kinu ili neku drugu severnoameričku relaciju.
Kako ističe, tu su daleko veći rizici i na to pitanje će odgovoriti Er Srbija, a tokom godine ćemo videti da li je taj model uspešan.