Čelnik francuskog državnog železničkog prevoznika SNCF najavio je da će se Francuska priključiti “zelenoj” revoluciji na železnici kupovinom 15 vozova na vodonik, koji ne proizvode ugljen dioksid. Oni bi trebalo bi zamene postojeće dizel modele.
Vozovi na vodonik opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodonika i kiseonika.
Nemačka je prva zemlja koja je uvela tu tehnologiju pre godinu dana, kada je stavila promet dva voza francuskog proizvođača TGV-a Alastom, na pruzi dužine 100 kilometara.
Iz SNCF se nadaju da će za nekoliko nedelja potpisati narudžbinu za proizvodnju 15 vozova na vodonik koji bi trebalo da budu u funkciji za oko dve godine, prenosti starbih.ba.
Dosad je Francuska imala problema sa dobijanjem “čistog” vodonika, s tim da se 95% vodonika dobijalo iz prirodnog gasa. Alstom je predložio prilagođavanje modela koji se koristi u Nemačkoj, pa će vozovi SNCF-a umesto čistog vodonika koristiti kombinaciju električne energije i vodonika, prenose mediji.
Cilj je, kako kažu iz SNCF-a da kroz 15 godina na francuskim železnicama ne ostane nijedan dizel voz.
Francuske železnice do 2021. godine takođe planiraju da zamene neke dizel modele sa novim dizel-električnim hibridnim vozovima na severoistoku, zapadu i jugu zemlje.
Foto: potowizard/shutterstock.com
Preuzeto: eKapija