Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

FT1P i pečat idu u zaborav: Brnabić o projektu “E-papir – od šaltera do digitalne transformacije”

Danas građani više nisu kuriri državi – istakla je premijerka.

Premijerka Ana Brnabić kaže da je cilj projekta “E-papir – od šaltera do digitalne transformacije” da se smanje administrativni troškovi privrede za 15 do 20 odsto do 2021. godine.

Ona je na, konferenciji o poboljšanju uslova poslovanja i smanjenja administrativnog opterećenja privrede, rekla da Vlada Srbije želi da legendarne rečenice “fali ti još jedan papir”, “a, gde je pečat”, pošalje u zaborav.

Od 1. juna 2017. godine kada je pušten u rad sistem za automatsku razmenu podataka, više od 5,3 miliona podataka je automatski, elektronski razmenjeno u okviru javne uprave.

– To znači da 5,3 miliona papira građani i privreda nisu sakupljali od šaltera do šaltera, od kancelarije do kancelarije. Toliko papira nije štampano, toliko smo uštedeli – rekla je Brnabić.

Ppodsetila je da je od 1. oktobra 2018. godine ukinuta obaveza korištenja pečata za privredu, ali da pojedini službenici to i dalje traže. Preko kontakt centra stiglo je 350 prijava.

Ana Brnabić na konferenciji „e-Papir – od šaltera do digitalne transformacije“

Brnabić na konferenciji – Foto: Vlada RS/Slobodan Miljević

Osim digitalizacije veoma važna komponenta, ukazala je premijerka, je i kontinuirana edukacija službenika u državnoj upravi, lokalnim samoupravama, javnim preduzećima kako bi efikasnije ispratili promene.

Do kraja godine, kako je rekla, biće otvorena Nacionalna akademija za javnu upravu.

Građani Srbije su se navikli na elektronsku upravu, navodi ona, te stalno stižu kritike da žele više elektronskih usluga.

 Danas građani više nisu kuriri državi – istakla je premijerka.

Krajnji cilj projekta je da sve administrativne poslove građani i privreda, za koje su morali da odlaze od šaltera do šaltera, obavljaju jednim klikom iz stana ili iz kancelarije.

Realizaciju projekta finansira Fond za dobru upravu Vlade Velike Britanije, EU kroz IPA pretpristupne fondove, Nemačka organizacija za razvojnu saradnju GIZ.

Šef delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici kaže da je projekat važan posebno za mala i srednja preduzeća koja čine 35 odsto BDP-a u Srbiji.

On je istakao da Srbija ide u dobrom smeru, da se penje na Duing listi Svetske banke za mala i srednja preduzeća.

– Mora još da se radi, da se smanje parafiskalna opterećenja – naveo je on i dodao da je EU finansirala projekat grantom od 2,5 miliona evra.

Ambasador NemačkeTomas Šib naglasio je da je kvalitet javnih usluga indikator dobre uprave.

 Efikasna akdministracija i pouzdano sudstvo su važni za privlačenje stranih investitora – naglasio je on i dodao da je stvaranje efikasne administracije dugoročan proces koji traži koordinaciju više zainteresovanih strana.

Podseća da oko 400 investitora iz Nemačka posluje u Srbiji.

Vršilac dužnosti Republickog sekretarijata za javne politike Bojana Tošić kaže da je cilj projekta smanjenje administrativnog opterećenja privrede.

Kako kaže i privrednici su imali priliku da daju sugestije i predloge šta ih muči i šta bi moglo da se menja.

Konsultacije sa privredom, kako je rekla, ali i sa građanima više nisu izuzetak, već postaju praksa.

Pomoćnica ministra privrede Katarina Obradović Jovanović izjavila je da je cilj projekta “E- papir” da olakša privrednicima razumevanje poslovnog okruženja i obavljanje svih administrativnih poslova sa državnom upravom.

 Ministarstvo privrede od početka učestvuje u ovoj inicijativi. Ovde smo da sumiramo rezultate, ali i da pripremimo učesnike za narednu fazu u kojoj bi trebalo da se završi optimizacija postupaka i da se veća pažnja posveti digitalizaciji, od koje bi mala i srednja preduzeća mogla da imaju najveću korist – rekla je Obradović Jovanović.

Preuzeto: Telegraf.rs/Tanjug

Tagovi:
Pročitajte još: