ELEKTRONSKO PLAĆANjE PLATNIM KARTICAMA PUTEM POS TERMINALA
Gradska uprava grada Sombora podseća da je na šalterima Gradske uprave omogućeno efikasnije i lakše plaćanje administrativnih taksi i naknada, kao i poreza na imovinu, bez popunjavanja uplatnice. Plaćanje se vrši elektronski i dostupno je platnim karticama (DinaCard, VISA, MasterCard) bez obzira na banku izdavaoca. Građani, pravna i fizička lica, na ovaj način sve takse koje prilažu uz zahteve za usluge koje pruža Gradska uprava mogu da plate navedenim platnim karticama.
Plaćanje platnim karticama na POS terminalima koji se nalaze na šalterima gradske uprave predstavlja uštedu vremena čekanja u redovima, eliminiše odlazak do pošte ili banke, ali povećava i efikasnost u pružanju usluga jer se skraćuje procedura podnošenja zahteva.
POS terminali su postavljeni u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu u okviru reformi javne uprave koju sprovodi Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.
Na postojećim POS terminalima će zahvaljujući Kancelariji za informacione tehnologije i elektronsku upravu, a na osnovu saradnje sa Kabinetom predsednika Vlade – Tim za reformu javne uprave i uz podršku Narodne banke Srbije, biti omogućeno i instant plaćanje. Prihvatanjem instant plaćanja, kao najsavremenijeg načina plaćanja, grad Sombor podržava digitalizaciju usluga, što je jedan od ciljeva Vlade Republike Srbije.
PLAĆANjE RAČUNA SKENIRANjEM QR KODA MOBILNIM TELEFONOM
U cilju unapređenja usluga koje pružaju Javna komunalna preduzeća čiji je osnivač Grad Sombor, zahvaljujući Kancelariji za informacione tehnologije i elektronsku upravu, a na osnovu saradnje sa Kabinetom predsednika Vlade – Tim za reformu javne uprave i uz podršku Narodne banke Srbije, u toku je priprema štampanja „Standardne dvodimenzionalne oznake“ – QR koda na računima za plaćanje koji se dostavljaju građanima i privredi.
Korist od štampanja QR koda bi bila velika, jer to znači da bi građani i privreda mogli da izvrše plaćanje na taj način što bi skenirali svojim mobilnim uređajem QR kod sa računa za plaćanje, nakon čega bi bio generisan platni nalog. Nakon potvrde korisnika, banka bi zadužila njegov platni račun. To bi građanima i privredi znatno olakšalo ispunjenje redovnih obaveza, jer bi se plaćanje izvršilo znatno brže i jednostavnije (prilikom plaćanja obveznik ne mora da prekucava podatke, već samo skenira QR kod). Dovoljno je samo da korisnik usmeri kameru telefona i skenira QR kod da bi se plaćanje iniciralo, čime se smanjuje mogućnost da korisnik napravi grešku prilikom unosa podataka vezanih za plaćanje.
Podaci koji su sadržani u QR kodu na štampanim računima dovoljni su da se bez greške i neuporedivo brže formira nalog za uplatu.
JKP „Vodokanal“ Sombor je prvo javno komunalno preduzeće na teritoriji grada Sombora koje će na štampanim računima za usluge pružene u martu mesecu imati odštampan QR kod, čime se građani i privreda podstiču da koriste bezgotovinske oblike plaćanja.
Uskoro se očekuje i od JKP „Čistoća“ Sombor, JKP „Prostor“ Sombor, JKP „Energana“ Sombor , JKP „Parking servis“ Sombor i JKP „Vodovod“ Bezdan da omoguće građanima i privredi plaćanje računa mobilnim telefonom uz QR kod.
Poslovi informisanja i odnosa sa javnošću