Hrana koja podstiče agresivnost

Ukoliko ste primetili da tokom dana gubite kontrolu nad svojim raspoloženjem, trebalo bi da se zapitate da nije problem u vašem načinu ishrane. Naučnici su došli do zaključka da namirnice koje unosimo utiču na naše raspoloženje.

Nezdrave masti, odnosno transmasti mogu poremetiti metabolizam u samom mozgu, i to može da dovede do agresivnog ponašanja. Odnosno, trans masti utiču na omega 3 masne kiseline u metabolizmu. Kada unosimo manje omega 3 masnih kiselina to za posledicu ima stvaranje osećaja anksioznosti i besa, dolazi i do stvaranja upalnih procesa u organizmu, a to dodatno utiče na raspoloženje.

Kafa koju mnogi doživljavaju kao legalni stimulans koji popravlja raspoloženje i diže nivo energije, može totalno suprotno da deluje. Ako pijete puno kafe može vam se povećati broj otkucaja srca, povisiti krvni pritisak, a samim tim povećava se nivostresa.

Kada smo na nekoj strogoj dijeti, tada unosimo manje ugljenih hidrata, a veoma je važno biti umeren kad su u pitanju namirnice koje ne sadrže ugljene hidrate, jer oni daju energiju organizmu i ako ih telo ne dobije postaje mrzovoljno.

Verovatno vam se desilo da ste posle velike količine slatkiša osećali loše i mrzovoljno, to je zbog šećera. Uticaj šećera na insulin direktno utiče na raspoloženje. Šećer izbegavajte, već unosite hranu koja je bogata proteinima.

Piše: Mirjana Đerić

 

Be the first to comment

Leave a Reply