Ovakvo pravdanje skadaloznog poteza bi možda i “pilo vodu” da ova kompanija nije, ni manje ni više, šila uniforme za SS- ovce, Hitlerove vojnike.
Mnoge kompanije iz celog sveta povlače se iz Rusije nakon vojne intervencije ove zemlje na Ukrajinu, sve pod plaštom “mi smo protiv agresije.” A da li je , zaista, tako?
Naime, “Epl” i “Ford”, su među prvima obustvaili svoje poslovanje, a onda je krenulo potpuno antirusko ludilo, pa se iz Rusije zbog navodnog nacizma i ruskog nasilja prema Ukrajini, povlače i oni koji su direktno učestvovali u radu nacističkih jurišnih trupa SS i Vermahta – oružanih snaga nacističke Nemačke.
Ekson je najavio da će napustiti svoj poslednji projekat u Rusiji, dok je Boing obustavio sve velike operacije u Moskvi. Disney, Netflix i Warner Media su takođe napustile ovo tržište.Odlasku velikog broja firmi, pridružili su se i potrošački giganti: McDonalds, Coca-Cola i Starbucks.
Sada je i modni brend Hugo Boss odlučio da se povuče iz Rusije jer je “kategorički protiv nasilja.”
Ovakvo pravdanje skadaloznog poteza bi možda i “pilo vodu” da ova kompanija nije, ni manje ni više, šila uniforme za SS- ovce, Hitlerove vojnike.
Okrvavljene ruke Hugo Bossa
“Rat je najbolji biznis” je definitivno krilatica koja potvrđuje poslovanje Hugo Ferdinanda Bossa, osnivača kompanije. Naime, rast popularnosti nacionalsocijalističke partije i najava Drugog svetskog rata poklopili su se sa lošim poslovanjem kompanije, koja se našla pred bankrotom. Gde ćeš bolji momenat za ona dobro poznati ‘”samo smo pratili naređenja” izgovor, samo što su jedina naređenja koje je on pratio dolazila iz dubine njegove zatrovane nacističke duše što je i dokazao svojim ulaskom u partiju 1931.
Tada se, gotovo momentalno, uzdigao iz svih finansijskih poteškoća potpisivanjem eksluzivnog ugovora kao proizvođač uniformi. U početku su to bile braon košulje za jednu od paravojnih formacija stranke, potom odela za nacističku omladinu, a zatim i crne uniforme za Schützstaffel poznatiji kao SS. U tim uniformama hiljade zloglasnih nacističkih vojnika je ubijalo i klalo, ali to nije bilo briga nacističkog paora, čija se jedina umetnost ogledala u proceni pravog mesta i vremena da spasi sebe makar i preko mrtvih.
A, onda danas licemerje ove kompanije doživljava vrhunac upravo u navodnom buntu protiv agresije.
Nisu svi podlegli histeriji Zapada
Inače, begu kompanija iz Zapadne Evrope iz Rusije, pod političkim pritiskom vlada i javnosti, neće se baš svi priključiti jer neke kompanije imaju i drugačiju računicu i drugačiji stav prema svom biznisu.
U tome prednjače Francuzi, čiji veliki proizvođači iz automobilske industrije i industrije hrane brane svoje „pravo da ostanu“ i bave se biznisom a ne (geo)politikom.
U tom vozu za sada neće biti francuskih ikona iz sveta automobila „Renoa“ i hrane „Danona“, ali ni firme za unapređenje domova „Liroj Martin“ (45.000 radnika), jer ove firme su odlučile da postupe poslovno i razumno.
„Danon“ ima 9.000 radnika u Rusiji i iz te kompanije na histeričnu reakciju Zapada koja je pokrenula dosad neviđeni odlazak kompanija iz jedne zemlje koja učestvuje u oružanom konfliktu, odgovaraju da „roditelji u Rusiji (mora da) imaju jednaka prava da kupe proizvode kao što je hrana za bebe kao i bilo koji drugi u svetu“.
„Reno“ pak ističe da francuska vlada veliki udeo (15 odsto) želi da po svaku cenu zadrži dugo građene veze sa lokalnim partnerima.
Preuzeto: 24sedam
Foto: Tanjug