Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Imate običaj da vozite na rezervi? Trebalo bi odmah da prekinete sa tom navikom

Kontrolna tabla

Mnogi kalkulišu sa potrošnjom goriva, pa često čekaju maltene poslednji trenutak da dopune rezervoar. Za to vreme, vozači voze na rezervi, sa uključenom lampicom, ali ono o čemu većina ne razmišlja jeste koliko to šteti automobilu?

Stručnjaci o tome imaju svoje mišljenje

– Apsolutno bi trebalo da izbegavate vožnju sa rezervoarom koji je gotovo prazan. To može da dovede do skupih oštećenja sistema za ubrizgavanja goriva – upozorava Hans-Ulrih Sander, stručnjak za motorna vozila u nemačkoj organizaciji “TÜV”.

Rad sa minimalnom količinom goriva i gašenje motora, zbog iscrpljivanja i poslednje kapi goriva, kod starijih automobila, često rezultira oštećenjem sistema goriva.

Kvar na pumpi za gorivo nije bio neuobičajan, objašnjava stručnjak za vozila Torsten Hese iz “TÜV”-a. Gašenje motora zbog manjka goriva moglo je rezultirati čak i kvarom motora.

Kod starijih dizelaša sa mehaničkim ubrizgavanjem, vožnja na rezervi relativno je bezbolna. Kod ovih motora postoji ručno odzračivanje putem ručne pumpe u motornom prostoru.

Savremeni motori više nisu toliko ranjivi nakon što se rezervoar isprazni, tvrde proizvođači. Ipak, stručnjaci savetuju da se rezerva ne potroši u potpunosti.

Uprkos korišćenju filtera za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpe poslednje zalihe iz rezervoara.

Tagovi:
Pročitajte još: