Mnogi kalkulišu sa potrošnjom goriva, pa često čekaju maltene poslednji trenutak da dopune rezervoar. Za to vreme, vozači voze na rezervi, sa uključenom lampicom, ali ono o čemu većina ne razmišlja jeste koliko to šteti automobilu?
Stručnjaci o tome imaju svoje mišljenje
– Apsolutno bi trebalo da izbegavate vožnju sa rezervoarom koji je gotovo prazan. To može da dovede do skupih oštećenja sistema za ubrizgavanja goriva – upozorava Hans-Ulrih Sander, stručnjak za motorna vozila u nemačkoj organizaciji “TÜV”.
Rad sa minimalnom količinom goriva i gašenje motora, zbog iscrpljivanja i poslednje kapi goriva, kod starijih automobila, često rezultira oštećenjem sistema goriva.
Kvar na pumpi za gorivo nije bio neuobičajan, objašnjava stručnjak za vozila Torsten Hese iz “TÜV”-a. Gašenje motora zbog manjka goriva moglo je rezultirati čak i kvarom motora.
Kod starijih dizelaša sa mehaničkim ubrizgavanjem, vožnja na rezervi relativno je bezbolna. Kod ovih motora postoji ručno odzračivanje putem ručne pumpe u motornom prostoru.
Savremeni motori više nisu toliko ranjivi nakon što se rezervoar isprazni, tvrde proizvođači. Ipak, stručnjaci savetuju da se rezerva ne potroši u potpunosti.
Uprkos korišćenju filtera za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpe poslednje zalihe iz rezervoara.