Inkontinencija

Inkontinencija je stanje kada osoba ne može da kontroliše mokrenje. Ovo stanje obično pogađa stariju populaciju. Lekari, u zavisnosti od slučaja do slučaja, savetuju lekove ili operaciju. Ali postoje i neke druge mogućnosti za lečenje ovog stanja.

Kegelove vežbe se obično preporučuju trudnicama kako bi ojačale mišiće koje koriste da zaustave mokrenje. Ove vežbe su efikasne i ako se počnu praktikovati od najranijih stadijuma inkontinencije ili posle operacije. Ukoliko bi se vežbe radile redovno, nakon 6-12 nedelja trebalo bi da primetite poboljšanje.

Ako imate višak kilograma i imate problem sa inkontinencijom veoma je bitno da smršate. Višak masnog tkiva vrši pritisak na bešiku i na taj način remeti kontrolu bešike.

Jako je važno da naučite da istrpite dok ne dođete do najbližeg toaleta. Bešiku možete da istrenirate tako što ćete kada osetite potrebu za mokrenjem prvo odložiti mokrenje na 10 minuta, a posle toga na 20 minuta. Polako povećavajte dok ne bude razmak između mokrenja 4 sata.

Lekari smatraju da korišćenje magnezijuma pomaže jer smanjuje grčeve i na taj način se bešika isprazni skroz.

Nikotin može da iziritira bešiku, pa se savetuje i prestanak pušenja. Takođe se savetuje i smanjenje unosa kofeina. Kofein je prirodan diuretik.

Važno je piti dovoljno tečnosti, ali gledajte da ne pijete kasno uveče kako biste izbegli ustajanje tokom noći.

Piše: Mirjana Đerić

Be the first to comment

Leave a Reply