Turizam poslednjih godina u čitavom svetu obara rekorde, a nove tehnologije i inovcije treba da budu usmerene na dovođenje što većeg broja turista u našu zemlju, rečeno je na konferenciji o inovacijama u preduzetništvu u turizmu.
– Podaci svetske turističke organizacije govore da je turizam u svetu prošle godine oborio sve rekorde, a rast globalne turističke industrije dobrim delom je posledica razvoja inovacija i digitalnih usluga u oblasti turizma koje utiču na smanjenje cena, unapređenje ponude i poboljšanje korisničkog iskustva, što je dovelo i do masovnije mobilnosti i putovanja kod ljudi – rekao je na otvaranju ministar za inovacije i tehnološki razvoj Nenad Popović.
Ministar je rekao da su turističke destinacije, ali i kompanije iz ove oblasti, započele proces digitalne transformacije sa ciljem da digitalizuju svoju ponudu i učine je konkurentnijom i dostupnijom na globalnom turističkom tržištu.
– Inovacije u turizmu ne moraju da budu samo digitalne inovacije, rezervisane za preduzetnike koji poznaju tehnologije, već to može da bude i dobra ideja bilo kog domaćina ili žene na selu koja svoje domaćinstvo može da pretvori u turističku ponudu koja će imati svoje kupce u Srbiji i inostranstvu – rekao je Popović.
Ministar Nenad PopovićUčesnici panela bili su Tomislav Momirović, predsednik kompanije Mona hotel Management, Zorica Radojković, Etno selo Lozanjska terasa, Nada Jovanović, direktorka Turističke organizacije Republike Srpske, Jelena Tešić, direktorka Turističke organizacije opštine Ljubovije. Moderator panela je bio Dragan Jakić, direktor Turističke organizacije opštine Pale.
Tomislav Momirović, predsednik kompanije Mona hotel management rekao je da bi konferencijski turizam mogao biti šansa Srbije.
– Stranci žele more i žele skijanje, zato konferencijski turizam može biti naša šansa. Mona je pre 10 godina prepoznala prazninu o oblasti hotelijerstva u Srbiji, to se polako menja, Zlatibor i Kopaonik tek sada postaju značajne turističke destinacije – rekao je Momirović.
Da inovacije ne moraju biti samo digitalne, svedoči i primer Etno sela Lozanjska terasa, gde su goste privukli novim sadržajima.
– Ponudili smo gostima branje malina, skupljanje sena, čuvanje ovaca ili vožnju traktora i to je ono što nas je izdvojilo – rekla je Zorica Radojković.
Najznačajnija prednost domaće turističke ponude je “urođena gostoljubivost”, smatra Rade Samčević, vlasnik Agencije HT za konsalting i menadžment u hotelijerstvu.
– Nismo se previše okrenuli domaćim turistima, često stranci znaju o našoj zemlji više nego mi. Upravo nove tehnologije treba da se usmere – kaže Samčević.
Zaključci konferencije, između ostalih su da je neophodno subvencionisati zapošljavanje mladih u okviru turističke industrije, približiti turističke zanimljivosti običnom čoveku, ukloniti barijere između država, kao i efikasnije prepoznati potrebe budućih klijenata.
Na regionalnoj konferenciji, stotinu učesnika panela i radionica moći će da se upozna sa inovativnim i poslovnim praksama i strategijama u upravljanju turističkim destinacijama i primenom novih digitalnih kanala komunikacije i tehnologija.
Organizator konferencije, Centar za tranziciju i ljudska prava Spektar. Prijatelj konferencije Naučno-tehnološki park Beograd. Pokrovitelj konferencije je Ministarstvo za inovacije i tehnološki razvoj.
I. Milovanović
Preuzeto: eKapija