Tuta Mail, popularna šifrovana usluga e-pošte, podnela je zvaničnu žalbu na osnovu Zakona o digitalnim tržištima Evropske unije (DMA) protiv kompanije Google, optužujući ih za suzbijanje svoje veb-stranice u rezultatima pretrage. Prema izjavama iz kompanije sa sedištem u Nemačkoj, koja tvrdi da ima više od deset miliona globalnih korisnika, od marta ove godine Google je iznenada prestao da prikazuje Tuta Mail na vidljivim pozicijama za hiljade ključnih reči, uzrokujući pad broja prikaza za impresivnih 74 odsto.
Harvi Parasnis, koji je prvi izvestio o ovom slučaju, naveo je da je smanjenje vidljivosti prešlo 90 odsto kada se ne koriste brendirani pojmovi kao što su ime kompanije ili srodne ključne reči. Kada se izbace sve ključne reči, Tuta Mail je gotovo potpuno nestao iz Google pretraga, što je dovelo do znatnog pada saobraćaja sa pretrage na njihovu veb stranicu.
Tuta Mail je, osim toga, naveo da, kada se pretražuju termini kao što su “Tutanota login”, rezultati koji se pojavljuju nisu direktno vezani za njihovu web stranicu, već vode ka aplikaciji u Google Play prodavnici ili čak ka Reddit diskusijama, što nije slučaj sa drugim pretraživačima kao što su Bingo, Yahoo ili DuckDuckGo.
Matijas Pfau, suosnivač Tuta Maila, rekao je: “Ne znamo zašto je Google uklonio našu veb-stranicu iz Google pretrage, osim brendiranih ključnih reči, ali bez obzira na razloge, oni uništavaju direktnog konkurenta, što je u suprotnosti sa Zakonom o digitalnim tržištima. Google kao čuvar mora da bude odgovaran za svoje postupke”, prenosi Medianama.
U postu se navodi da je Tuta Mail (ranije Tutanota) bila druga najveća šifrovana usluga e-pošte na svetu i visoko rangirana u rezultatima pretrage za termine kao što su “šifrovana e-pošta“ i “bezbedna e-pošta“ sve do marta ove godine.
Google ne priznaje optužbe
Gugl je ažurirao svoj algoritam u martu i upozorio da može doći do fluktuacija u njegovom rangiranju. Međutim, iz te kompanije negiraju da bilo koje ažuriranje algoritma ima za cilj favorizovanje sopstvenih proizvoda ili specifičnih web stranica. Tvrdnje iz Google-a ukazuju na to da su nedavna ažuriranja imala za cilj poboljšanje kvaliteta rezultata, ali ne i diskriminaciju protiv konkurencije.
“Ažuriranja rangiranja u pretrazi apsolutno nemaju za cilj da daju prednost Google proizvodima ili bilo kom drugom određenom veb sajtu. Dotični provajder e-pošte je lako dostupan globalno u Pretrazi“, saopštila je ova kompanija.
Slučaj je privukao pažnju Evropske komisije koja trenutno istražuje Google zbog navodne pristrasnosti u svojim pretrazivačkim rezultatima, što bi moglo odvesti korisnike ka Guglovim uslugama umesto ka konkurentima.