Na današnji dan, pre tačno 88 godina, pušten je u saobraćaj prvi beogradski drumski most preko reke Save, nazvan Most kralja Aleksandra, danas poznat pod nazivom Brankov most.
Otvaranje je bilo spektakularno, a preko mosta je 16. decembra 1934. godine prvo prešla svečana kraljevska konjica sačinjena od 700 konjanika.
Most je svečano otvorio princ namesnik Pavle Karađorđević, a na dan otvaranja preko mosta je prošetalo oko 150.000 građana.
Bio je to po mnogo čemu istorijski dan za Beograd, Zemun, Srbiju, pa i za Evropu, koja je tako ostvarila prvu stabilnu drumsku vezu sa krajnjim jugoistokom kontinenta.
Skoro godinu dana posle otvaranja, mostom je prošao i prvi tramvaj broj 14 za Zemun, po čemu je u narodu prozvan – Zemunski most.
Izgradnja koštala oko 185 miliona dinara
Javni konkurs za izradu Mosta kralja Aleksandra raspisan je 1930. godine, a do tada je u Beogradu preko Save postojao samo železnički most sagrađen u 19. veku.
Pošto je položaj mosta definisan u pristanišnoj zoni, da bi se omogućilo nesmetano okretanje brodova zahtevan je uslov da se reka Sava premosti jednim otvorom od 250 metara.
Glavna mostovska konstrukcija bila je izvedena kao viseći most, a Sava je premošćena tako što je most bio oslonjen na dva armiranobetonska stuba u srpsko-vizantijskom stilu, dok su čelična užad držala celokupnu konstrukciju.
Njegova izgradnja koštala je oko 185 miliona dinara.
Rušenje
Most je srušen 12. aprila 1941. godine, kada ga je u vazduh digla Vojska Kraljevine Jugoslavije, u cilju sprečavanja prelaska nemačkih oružanih snaga na drugu stranu.
Prema ondašnjim podacima, tog dana je na zemunskoj strani ostalo nekoliko tramvaja, koji su narednih godinu dana vozili na skraćenoj liniji Staro sajmište – Zemun.