Redovna zamena motornog ulja direktno utiče na dugovečnost motora, ali ujedno i smanjuje rizik od oštećenja.
Međutim, među vozačima postoji dilema, da li je važnije pratiti pređenu kilometražu ili period između dve zamene ulja.
Kako kažu pojedini mehaničari, ulje se kod većine automobila menja na svakih 15 hiljada kilometara ili nakon godinu dana, iako je prihvatljivo to učiniti i nakon 30 hiljada kilometara i dve godine.
Takođe, ulje gubi kvalitet, ako se automobil malo vozi.
Kako stručnjaci preporučuju, dobro je uvek se pridržavati uputstava proizvođača bez obzira na starost automobila, zato je američka laboratorija za automobile Blackstone Laboratories sprovela istraživanje o kvalitetu ulja različitih proizvođača.
Ono je pokazalo da su kod menjanja ulja u automobilu najvažniji kilometri koje je vozilo prešlo, a ne vreme od poslednjeg menjanja.
Starost ulja nije dovoljan razlog da ga bacite, kilometraža je ono što treba uzeti u obzir.
Analiza je sprovedena na uzorku od pola bocu 14 godina starog sintetičkog ulja Mobil 1 0W40, kako bi ustanovili da je kvalitet opao.
Čak i sam proizvođač tvrdi da ulje te starosti ne bi adekvatno zaštitilo motor.
Međutim, Blackstone ga je podvrgnuo nizu testova, analizirajući različite parametre za merenje njegovog kvaliteta, poput prisutnosti aditiva, koncentracije vode, viskoznosti itd.
Studija je pokazala da je ulje, koje je proizvedeno 2010. godine i skladišteno na polici, zadržalo kvalitet.
Zaključak je da ulja iz automobila sa malo kilometara nisu značajno izgubila na kvalitet, piše Jutarnji.