Keln je ovih dana domaćin najposećenijeg sajma na svetu Gamescom, koji je namenjen ljubiteljima kompjuterskih i video igara. Tu je 1.150 izlagača iz više od 50 zemalja sveta. Među njima su i srpski izlagači koji predstavljaju nove trendove.
Mlada novosadska firma Foxy Voxel predstavlja se igrom koja se zove Going Medieval.
– To je simulacija gradnje grada i naselja. Imamo dosta posetilaca koji dolaze i igraju. Ovde smo i kako bi se sastali za ostalim proizvođačima kompjuterskih i video igara kao i investitorima, jer smo mi mlada firma i tražimo način kako da ovu igru plasiramo na svetsko tržište – kaže Nino Rajačić.
Proizvođači igara za računare i konzole širom sveta prošle godine ostvarili su obrt od 140 mlrd USD. Ove godine bi to trebalo povećati na 150 mlrd USD.
Predstavnik Srbije je svoj proizvod izložio u posebnoj hali gde se promovišu Independent-Games. Reč je o firmama koje u branši važe za manje, odnosno koje ne zapošljavaju više od 50 radnika i čiji godišnji obrt ne prelazi 5 mil EUR.
Kompjuterske i video igre odavno ne igraju samo deca. Prema navodima nemačkog udruženja proizvođača kompjuterskih i video igara Game, prosečna starost korisnika kompjuterskih i video igara je 36 godina.
Igre na pametnim telefonima ili tabletima postale su važan sektor. Posebno u Aziji i zemljama kao što su Indija, Indonezija ili Kina. Veliko interesovanje na ovogodišnjem sajmu Gamescom vlada za Cloud Gaming, igre koje se igraju na eksternom serveru sa kojim su povezani igrači.
Dosta proizvođača igrica više ne nudi svoje proizvode na prodaju, nego na pretplatu. Tako recimo francuski proizvođač Ubisoft od seprembra nudi više od 100 igrica uz mesečnu pretplatu. Electronic Arts takođe uz mogućnost mesečne pretplate nudi veliku paletu igrica, među kojim je i popularni serijal FIFA, čije novo izdanje na tržište dolazi krajem septembra.
Preuzeto: eKapija