Saradnja Kulturnog centra „Laza Kostić” Sombor i Mađarskog kulturnog instituta Collegium Hungaricum Ambasade Mađarske u Beogradu biće realizovana postavkom izložbe skulptura „Introspekcija – Izvrnuta basna“ Pulai Arpada u periodu od 21.7. do 9.8.2020. godine u Galeriji Kulturnog centra „Laza Kostić”, ulica Laze Kostića 5, Sombor.
Arpad Pulai (Vrbas, 1986) diplomirao je 2012. godine na Fakultetu primenjenih umetnosti, na odseku dizajn tekstila. Član je ULUPUDS-a i ETN (European textile network). Dobitnik je nekoliko prestižnih nagrada od kojih je i Velika nagrada na 45. Majskoj izložbi 2013. godine za „Tekstilnu zidnu pregradu sačinjenu od termičke prese” kao i Likovna nagrada Nagyapáti Kukac Péter za 2017. godinu. Njegovi radovi se nalaze u kolekciji „Ateljea 61” i Galeriji savremene likovne umetnosti u Nišu. U 2014. godini osnovao je udruženje građana „Čunak” u Srbobranu koje za cilj ima revalorizaciju tekstilnih tehnika, dok je delatnost udruženja tkanje na horizontalnim i vertikalnim razbojima, obuka ručnog i mašinskog pletenja, likovno-tekstilne radionice. U svojim radovima se uglavnom bavi sociološkim temama, održivošću tekstilnog dizajna u okviru ekoloških-prirodnih materijala i reciklaže. Iste godine je zaposlen u Školi za dizajn „Bogdan Šuput’’ u Novom Sadu, kao profesor na predmetu Oblikovanje tekstila. Od 2015. godine radi kao stručni saradnik, od 2019. u zvanju umetničkog saradnika na Fakultetu primenjenih umetnosti, na odseku dizajn tekstila.
„…Večita borba Forme i Materije su, prema Aristotelu, bile osnov nastajanja jedne jedinke. Minucioznim manipulisanjem materijalom vune kroz uobličavanje figura Arpad Pulai demonstrira superiorno poznavanje medijskih finesa uspešno integrišući idejni koncept i tehničku realizaciju. Sama činjenica da se vuna-skulptura oblikuje tehnikom pustovanja, da se otiskuje, da se ostavlja trag u materiji, omogućilo je autoru da utisne pečat koji se iščitava kao autentično iskazivanje vremena i prostora oko nas i u nama. Figure Arpada Pulaia su metafore proživljenih stvari i anticipacija novih nastojanja i stremljenja. Paradigma naše stvarnosti, ali i našeg nesvesnog. Zato posmatrajući ih možemo se svesno ili nesvesno naći u svetu sopstvenih snoviđenja i težnji, u nekoj individualnoj izvrnutoj basni…” Ljubomir Milanović, istoričar umetnosti (izvod iz predgovora kataloga izložbe)