Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam raspisao je danas javni poziv za dodelu subvencije za samozapošljavanje u AP Vojvodini u 2017. godini. Javni poziv za dodelu subvencije za samozapošljavanje predstavlja osnov za dobijanje de minimis državne pomoći. Zahtev sa biznis planom, u tri primerka, podnosi se nadležnoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe prema mestu prebivališta, odnosno boravišta, lično ili putem pošte, na propisanom obrascu, koji se može
dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe ili preuzeti na sajtuwww.spriv.vojvodina.gov.rs ili www.nsz.gov.rs Nepotpuna dokumentacija neće se uzimati u razmatranje.Sve dodatne informacije mogu se dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe i Pokrajinskom sekretrijatu za privredu i turizam 021/487-4145, 487-4312 ili 487-4313. Rok za podnošenje zahteva po Javnom pozivu je 28. maj 2017. godine.
Sredstva za dodelu subvencija za samozapošljavanje nezaposlenih lica, u ukupnom iznosu od 50.500.000,00 dinara, obezbeđena su Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2017. godinu u okviru Programa 0803 – Aktivna politika zapošljavanja, programska aktivnost 1001 – Aktivna politika zapošljavanja u AP Vojvodini, ekonomska klasifikacija 4541 – Tekuće subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Prihodi iz budžeta.
Subvencija za samozapošljavanje (daljem tekstu: Subvencija) dodeljuje se nezaposlenom licu prijavljenom na evidenciju Nacionalne službe za zapošljavanje na teritoriji AP Vojvodine (u daljem tekstu: Filijala NSZ), u iznosu od 182.000,00 do 456.000,00 dinara.
Iznos od 182.000,00 dinara predstavlja iznos poreza i doprinosa obračunatih na iznos minimalne zarade, dok iznos od 456.000,00 dinara predstavlja bruto II iznos minimalne zarade, za period od 12 meseci.
Ukoliko se više nezaposlenih lica udruži u skladu sa zakonom svako pojedinačno podnosi zahtev za samozapošljavanje i ostvarivanje prava na Subvenciju.
II USLOVI I DOKUMENTACIJA ZA PODNOŠENJE ZAHTEVA
Uslovi za podnošenje zahteva
Pravo podnošenja zahteva za dodelu Subvencije ostvaruje nezaposleno lice pod uslovom da je:
1. na dan podnošenja zahteva prijavljeno na evidenciju Filijale NSZ i
2. završilo obuku iz preduzetništva po planu i programu obuka u
Edukativnom centru za obuke u profesionalnim i radnim veštinama,Nacionalne službe za zapošljavanje ili druge odgovarajuće organizacije.
Pravo na Subvenciju ne može se ostvariti u sledećim slučajevima:
– za obavljanje delatnosti individualnog poljoprivrednog gazdinstva, zadruge i udruženja,
– za obavljanje delatnosti u oblasti eksploatacije uglja, taksi prevoza, menjačnica, kockanja i klađenja – šifre 02.0, 01.1, 01.2, 01.3, 01.4, 01.5, 01.6, 35.14, 35.23, 49.32, 92.0 i 96.09;
– ukoliko je lice već ostvarilo pravo na isplatu novčane naknade u jednokratnom iznosu za samozapošljavanje;
– ukoliko je lice za već koristilo subvenciju za samozapošljavanje.
Dokumentacija za podnošenje zahteva
– zahtev sa biznis planom na propisanom obrascu;
– dokaz o završenoj obuci, ukoliko nije završena u organizaciji Nacionalne službe;
– pisana izjava podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu i da li mu je i po kom osnovu već dodeljena državna pomoć za iste opravdane troškove ili izjava podnosioca zahteva da nije koristio državnu pomoć.
Podnosilac u zahtevu navodi iznos očekivane subvencije.
Sekretarijat zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o zahtevu podnosioca.
III DONOŠENJE ODLUKE
Filijala NSZ proverava ispunjenost opštih uslova Javnog poziva, boduje zahteve i sačinjava Predlog rang liste, koji dostavlja Pokrajinskoj službi za zapošljavanje na saglasnost. Posredstvom Pokrajinske službe za zapošljavanje, Saglasnost i Predlog rang liste, jedan primerak zahteva sa biznis planom dostavljaju se Sekretarijatu.
Komisija obrazovana od strane Sekretarijata (u daljem tekstu: Komisija) će, sa visokorangiranim, podnosiocima zahteva obaviti razgovor.
Komisija vrši dodatno bodovanje i rangiranje na osnovu unapred definisanih kriterijuma (prioritetna delatnost, poreklo proizvodne ili uslužne opreme, doprinos lokalnoj zajednici, završene obuke u Edukativnom centru za obuke u profesionalnim i radnim veštinama i drugim relevantnim institucijama, stepen održivosti delatnosti i dr.).
Komisija sačinjava Predlog odluke o dodeli Subvencije i upućuje ga pokrajinskom sekretaru za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar), na odlučivanje.
Pokrajinski sekretar u roku od 30 dana od dana završetka javnog poziva, na osnovu Predloga, donosi odluku o dodeli Subvencije.
IV ZAKLJUČIVANJE UGOVORA
Pokrajinski sekretar, direktor filijale NSZ i podnosilac zahteva, u roku do 30 dana od dana donošenja odluke o odobravanju Subvencije, zaključuju ugovor kojim se uređuju međusobna prava i obaveze.
Ugovorna obaveza lica koje ostvari pravo na subvenciju u iznosu od 182.000,00 dinara, a koja obuhvata iznos poreza i doprinosa obračunatih na iznos minimalne zarade, traje 12 meseci.
Lice koje ostvari pravo na subvenciju u iznosu od 456.000,00 dinara, a koja obuhvata iznos zarade, poreza i doprinosa obračunatih na minimalnu zaradu za 12 meseci, u obavezi je da delatnost obavlja još najmanje 12 meseci nakon isteka subvencionisanog perioda, odnosno ukupno 24 meseca.
Na osnovu ugovora vrši se isplata Subvencije u dva dela, i to:
1. 50% iznosa subvencije nakon potpisivanja ugovora i
2. 50% iznosa subvencije nakon dostavljanja dokaza o ispunjenju ugovorne obaveze za prva tri meseca obavljanja delatnosti, a najkasnije do 15.12.2017. godine.
Dokumentacija za zaključivanje ugovora:
• fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar (ukoliko nije naveden datum otpočinjanja delatnosti u rešenju o upisu u registar, potrebno je dostaviti i rešenje o otpočinjanju delatnosti);
• fotokopija rešenja o PIB-u;
• fotokopija prijave na obavezno socijalno osiguranje;
• fotokopija kartona deponovanih potpisa;
• dve fotokopije kartona deponovanih potpisa za poseban namenski račun otvoren kod Uprave za trezor;
• fotokopija lične karte korisnika sredstava;
• fotokopija lične karte žiranta i drugi dokazi u zavisnosti od statusa žiranta i
• pisani pristanak podnosioca zahteva i žiranta za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti.
• sredstvo obezbeđenja:
- dve istovetne blanko trasirane menice korisnika sredstava sa jednim žirantom, sa meničnim ovlašćenjem ili
2. ugovor o jemstvu.
Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice, ne starije od 65 godina, koje ima redovna mesečna primanja na ime zarade ili penzije, nezavisno od visine primanja, kao i fizičko lice koje samostalno obavlja svoju delatnost (preduzetnik).
Ugovor o jemstvu – ugovorno jemstvo privrednog društva, kategorisanog kao malo ili srednje, koje je prethodnih godina pokazalo pozitivno poslovanje i u prethodnih 12 meseci nije bilo u blokadi.
Lice može registrovati delatnost nakon podnošenja zahteva, a pre donošenja odluke, što ne predstavlja garanciju za dobijanje Subvencije.
Lice je u obavezi da otpočne obavljanje registrovane delatnosti najkasnije do datuma potpisivanja ugovora.
V OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA
Korisnik sredstava Subvencije dužan je da:
- registrovanu delatnost obavlja na teritoriji AP Vojvodine, u ugovorenom periodu trajanju, počev od dana otpočinjanja obavljanja delatnosti (Odeljak „IV ZAKLJUČIVANJE UGOVORA“);
2. redovno izmiruje obaveze po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje i dostavi dokaze o uplati istih;
3. ukoliko ostvari pravo na subvenciju u iznosu od 456.000,00 dinara, redovno uplaćuje iznos bruto minimalne zarade i dostavi dokaze o tome i
4. obavesti Filijalu NSZ o svakoj promeni koja je od uticaja na realizaciju ugovora.
U slučaju da korisnik sredstava ne realizuje obaveze definisane ugovorom, dužan je da izvrši povraćaj sredstva za nerealizovani deo ugovorne obaveze, uvećan za iznos zakonske zatezne kamate od dana uplate sredstava.