Na instrument tabli automobila postoji pokazivač koga mnogi vozači uzimaju zdravo za gotovo. Reč je o indikatoru koja prikazuje trenutnu temperaturu motora i njegova uloga je veoma važna.
Vozač na osnovu njega zna kada može da koristi motor u punom kapacitetu, odnosno na višim obrtajima, pošto je najbolje pričekati da se motor u vožnji zagreje pre nego što se upustite u oštriju vožnju, sa jače pritisnutom papučicom za gas.
On, takođe, pokazuje i da li se motor pregreva tokom vožnje, a pregrevanje može dovesti do pucanja dihtunga glave motora ili čak bloka.
Optimalna radna temperatura motora trebalo da osciluje oko 90 stepeni Celzijusa, odnosno oko polovine skale kod modela kod kojih nisu označeni stepeni, podseća sajt Automobili.ba. Neki proizvođači optimalnu temperaturu propisuju na 87 ili 93 stepena, što su informacije koji se mogu naći u priručniku za upotrebu vozila. Međutim, gledanje pokazivača ključno je iz dva razloga: prvo – vozač može da vidi koliko brzo motor dostiže normalnu radnu temperaturu i drugo – tako se odmah može videti ako postoje odstupanja od propisanih vrednosti.