Automobili ispuštaju različite zvukove i možemo ih podeliti u bezazlene i opasne. A ako čujete cviljenje, škripanje i brušenje, neke zvukove koji nisu baš prijatni, znajte da oni mogu ukazivati i na ozbiljan problem u kočionom sistemu vašeg automobila.
Inače, postoje dve osnovne vrste kočionih sistema, a to su disk i doboš.
Bez obzira na to koji sistem kočenja ima vaš automobil, ako čujete kako cvile, vreme je da automobil odvezete kod mehaničara na pregled.
Ukoliko vaše kočnice proizvode buku, vaš automobil se trese tokom zaustavljanja ili ako ste primetili smanjenje zaustavne snage automobila, najverovatniji uzrok su istrošene kočione pločice. Najbolja i najsigurnija opcija je njihova zamena.
Dešava se da čujete cviljenje kočnica dok se papučica kočnice ne pritiska? Moguće je da indikator istrošenosti kočionih pločica dodiruje rotor, što je znak da su vaše pločice istrošene i vreme je za proveru kod mehaničara.
U najvećem broju slučajeva, nije teško uočiti problem i rešiti ga. Ako su vam kočione pločice relativno nove, a i dalje imate ove znakove, posebno ako ujutro čujete cviljenje, zvukovi mogu biti od vlage koja se zadržava na rotoru. I to je nešto što će s vremenom nestati samo od sebe. Ili se između naslona ploče rotora i samog rotora može nalaziti kamenčić ili krhotine.
Koliko će “poživeti” vaše kočione pločice umnogome zavisi i od vašeg stila vožnje. Ukoliko ne kočite agresivno, one mogu da traju i do 150.000 km.
Međutim, ako se vozite po gradu s mnogo zaustavljanja, možda će biti potrebno da ih menjate mnogo pre toga.
Važno je da obratite pažnju na znakove upozorenja na istrošene kočnice i pobrinite se da instalirate kvalitetne pločice kočnica. Jer u svakom trenutku vaš automobil mora da se zaustavi kako treba. Samo tada ste bezbedni.