Kako alkohol utiče na mršavljenje?

Često možete čuti ljude kako komentarišu da se zdravo hrane i vežbaju ali da nikako ne mogu da skinu višak kilograma. Onda se postavlja pitanje koliko često piju alkohol? Konzumiranje alkohola se često ne uzima u obzir, međutim i on ima svoje kalorije.

Ono što je problem u vezi sa alkoholom jeste činjenica da se on ne može preraditi i koristiti za energiju pa se on taloži i doprinosi višku kilograma.

Hidratacija je veoma bitna kod treniranja, odnosno dehidratacija. Alkohol je diuretik pa dolazi do toga da se žeđ više oseća. Hidratacija je jako važna kod vežbanja, posebno ako se vežba duži vremenski, a to samo po sebi dovodi do gubitka tečnosti.

Jetra ima veoma važnu ulogu kada je u pitanju konzumiranje alkohola, alkohol je toksin, a jetra mora naporno da radi da ga neutrališe. Zbog alkohola vaša izdržljivost može biti znatno smanjena, i takođe može doći do osetljivosti na smanjenje šećera u krvi. Ovo znači da pred trening nikako ne konzumirate alkohol. Pored metabolizma, alkohol utiče i na druge segmente funkcionisanja organizma. Ako imate naviku da pijete pred spavanje to može da utiče na vaš san. Ukoliko pijete više od čaše dnevno (žene) i više od dve čaše dnevno (muškarci) to može dovesti do višeg faktora rizika kada su u pitanju kardiovaskularne bolesti.

Čaša piva ima 44 kcal, crno vino 85 kcal, belo vino 82 kcal, vodka 231 kcal, viski 250 kcal, liker 327 kcal.

Piše: Mirjana Đerić

Be the first to comment

Leave a Reply