Your API key has been restricted. You may upgrade your key at https://www.weatherbit.io.
Search
Close this search box.

Kako će izgledati nastava od 1. septembra? Danas se donosi konačna odluka, a ovo je DESET NAJVEĆIH DILEMA

Kako će izgledati nova školska godina trebalo bi definitivno da bude poznato danas nakon sastanka čelnika Ministarstva prosvete i obrazovanja i predstavnika Kriznog štaba za borbu protiv kovida-19 koji je zakazan za 9.00 časova.

Prethodnih desetak dana obelodanjene su mnoge varijante, razrađeni skoro svi detalji, ali je ipak ostalo mnogo dilema kako među roditeljima, tako i među nastavnicima. Sve njih danas bi trebalo da razreše ministar Mladen Šarčević, dr Predrag Kon i drugi prosvetno-zdravstveni stručnjaci.

1. U klupama ili onlajn?

Prva i najveća dilema, da li će đaci imati nastavu u školama ili kod kuće. Jasno je da neće isti modeli biti primenjivani za sve osnovce i srednjoškolce. Za sada je skoro izvesno da će učenici od prvog do četvrtog, a možda i petog razreda, početi nastavu u školi.

A za dalje će zavisiti od epidemiološke situacije.

2. Skraćeni časovi ili ne?

Druga dilema vezana je za trajanje časova. Naime, ministar Mladen Šarčević, ali i epidemiolog dr Predrag Kon, najavili su da će časovi skoro izvesno biti skraćeni, odnosno da će trajati 30 do 35 minuta.

Ipak, i ovo ne znači da će važiti podjednako za sve osnovce i srednjoškolce.

3. Smene na po tri sata?

Još nije jasno ni kada će uopšte đaci ići u škole. Naime, ministar Šarčević je predstavio model po kojem bi učenici prvog i drugog osnovne išli od 8.00 do 11.00, trećeg i četvrtog razreda od 11.00 do 14.00, petog i šestog od 14.00 do 17.00 i sedmaci i osmaci od 17.00 do 20.00 časova. I tako svaki dan.

4. Odeljenje sa dve nastavnice?

Nadležni su najavili da će u učionicama morati da se drži rastojanje, te da će u svakoj od njih moći da bude maksimalno 15 učenika. To bi onda značilo da će svako odeljenje biti podeljeno u dve učionice.

Međutim, postavlja se pitanje kako bi tekla nastava, da li bi svaka grupa imala svoju i još jednu dodatnu učiteljicu/nastavnicu?

5. Da li roditelji mogu da biraju?

Među mnogobrojnim najavama spominjala se i mogućnost da roditelji samostalno biraju da li žele da im deca imaju nastavu u školi ili onlajn. Naravno, u dogovoru sa nastavnicima i direktorima obrazovnih ustanova.

Kako je istakao ministar Šarčević – mnogi roditelji su uplašeni.

6. Šta ako se neko u razredu zarazi?

Mnogim roditeljima nije jasno šta će se desiti ako se, na primer, jedno dete u razredu razboli. Da li će svi ići u karantin/samoizolaciju, da li će biti organizovanog testiranja, da li će nastaviti normalno da dolaze u školu…

Konačnu reč sigurno će imati članovi Kriznog štaba.

7. Da li će biti fizičkog?

Jedna od spornih stvari je i nastava fizičkog. Naime, još je nepoznato da li će đaci imati fizičku nastavu i u kom obliku.

Problem je što bi kod mnogih sportova dolazilo do direktnog kontakta učenika, pa bi se povećavala šansa za prenošenje korona virusa.

8. Da li će đaci moći da skinu maske?

Učenici će sigurno nositi maske u školama, samo je pitanje da li non-stop dok su u obrazovnoj ustanovi, što bi bilo prilično teško bez obzira na uzrast đaka ili samo povremeno.

Dr Predrag Kon je izneo ideju da đaci mogu da skinu maske dok su u klupama, odnosno na dovoljnoj razdaljini jedni od drugih.

9. Kako će izgledati onlajn predavanja?

Za srednjoškolce je najavljeno da će jedne nedelje biti kod kuće, a druge u školi. Međutim, nepoznanica je kako će izgledati onlajn nastava, da li će slušati snimljena predavanja univerzalna za svaki razred ili će imati “nastavu uživo” sa svojim nastavnicima.

Da li će, na primer, celo odeljenje biti preko određenih platformi “umreženo” ili ne.

10. Za đake knjige ili laptopovi?

S obzirom na situaciju sa korona virusom, roditelji su u dilemi kako da spremaju đake za novu školsku godinu.

Ako bude redovne nastave moraće da im kupuju knjige, sveske, maske, a ako kao proletos budu na onlajn časovima, pre svega će im trebati neki kompjuter, laptop ili tablet.

Preuzeto: Srbija Danas

Tagovi:
Pročitajte još: