Digitalna transformacija može da bude katalizator razvoja – kada i ukoliko do nje zaista dođe. Za kompanije u Srbiji je važno da razumeju šta ona podrazumeva, kako je započeti i ubrzati, ali i – šta nije digitalna transformacija.
To što kompanija koristi razne softvere za obradu podataka i kanale kao što je elektronska trgovina, ne znači da je digitalno transformisana. Primena digitalnih tehnologija je tek početak – uspostavljanje okvira za transformaciju. Teži deo je njihova integracija: u kompanijsku kulturu, procese i biznis model.
Šta ni(je) digitalna transformacija?
Na osnovu višedecenijskog iskustva u implementaciji cloud tehnologija i rada sa preko 150 klijenata u Srbiji i regionu, kompanija Mainstream je definisala ključne elemente digitalne transformacije.
Strategija – svaki digitalni projekat se temelji na kreiranju željenog scenarija, onoga što kompanija teži da postigne uz pomoć novih tehnologija. Česta greška je izjednačavanje ciljeva i sredstva. Digitalni alati su instrument za dostizanje ciljeva i mogu biti zajednički raznim kompanijama, dok su ciljevi jedinstveni i zavise od trenutnog stanja, stepena digitalne zrelosti, industrije…
Rušenje barijera – Oslanjajujući se se na širu strategiju transformacije, kompanije treba da umreže različite sektore, tehnologije i procese u digitalni poslovni model.
Reorganizacija – digitalna transformacija zahteva novi, agilniji i fluidniji poslovni sistem. U zavisnosti od stanja u kompaniji, to nekad znači unapređenje poslovnih procesa, na primer kroz automatizaciju, a može da podrazumeva i kompletan redizajn.
Upravljanje – treba imati u vidu da transformacija nije pojedinačan projekat, već proces kojim se mora aktivno upravljati, na način koji prati tržišne promene i zateve korisnike, smanjuje rizik i obezbeđuje stalnu optimizaciju poslovanja.
Demistifikacija – dok god zaposleni ne znaju čemu služe određeni digitalni alati ili ih nedovoljno koriste, dok god se tehnologije vezuju isključivo za IT, a njihove prednosti nisu očigledne poslovnim korisnicima, digitalizacija će biti samo kozmetička promena. Veliku ulogu u ovome ima edukacija – od strane rukovodica, ali i tehnoloških partnera.
Digitalne inicijative u vreme pandemije
Više nego ikada stvara se potreba za radnim okruženjem u kojem će zaposleni biti efikasno povezani, razmena informacija agilnija i transparentnija, a bezbednost podataka stavljena u prvi plan.
Prilagođavanje novom okolnostima iziskuje tehnologije kao što je cloud, koji omogućava fleksibilnu isporuku IT resursa, timsku komunikaciju i pristup korporativnim informacijama sa bilo koje lokacije.
Napravite prvi korak ka digitalizaciji uz stručnu podršku
Da bi na vreme uhvatili korak sa digitalizacijom, velikim sistemima, malim i srednjim preduzećima, su potrebni stručnjaci koji će ih provesti kroz ceo proces, korak po korak.Poznavanje naprednih tehnologija je ključno, kao i brzina prilagođavanja. A nju obezbeđuje iskustvo. Zbog toga je, poručuju iz Mainstream-a, najefikasniji put ka digitalnoj transformaciji kroz partnerstvo.
Saznajte kako da ubrzate digitalizaciju svoje firme već danas. Zakažite besplatne konsultacije sa Mainstream stručnjacima OVDE.
Preuzeto: blic.rs